Девушка держит цветы и свечу у Посольства России в Минске, где проходит акция в память о жертвах теракта в подмосковном Крокус Сити Холле - اسپوتنیک ایران

آخرین اخبار مربوط به حمله تروریستی در مسکو + تصاویر

اشتراک
تیراندازی و آتش سوزی در غروب 22 مارس قبل از اجرای کنسرت در تالار کروکوس سیتی هال مسکو رخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، دادگاه مسکو چهار متهم در ارتباط با حمله تروریستی را تا 22 ماه مه بازداشت کرد. دو نفر از آنها به طور کامل به گناه خود اعتراف کردند. حکم حبس ابد برای آنها صادر شد.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
22:48 25.03.2024
الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه روز دوشنبه گفت:" در ساعت 19:58، تروریست‌های مسلح به سلاح گرم که در نزدیکی ساختمان کروکوس قرار داشتند، به بازدیدکنندگانی که در خیابان بودند تیراندازی کردند. آنها پس از ورود به لابی ساختمان و سپس وارد سالن کنسرت، بدون در نظر گرفتن جنسیت و سن، به تیراندازی به سمت همه شهروندانی که متوجه شدند ادامه دادند."
22:33 25.03.2024
رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: "کسانی که از رژیم کی یف حمایت می کنند نمی خواهند شریک تروریسم و ​​حامیان تروریسم باشند، اما در واقع سوالات زیادی وجود دارد."
وی در خصوص اوکراین اضافه کرد:" شما فقط باید از دستورات متصدیان غربی خود پیروی کنید، تا آخرین اوکراینی بجنگید، از دستور واشنگتن اطاعت کنید، قانون جدیدی در مورد بسیج تصویب کنید، البته چیزی شبیه به جوانان هیتلر در نسخه جدید آن ایجاد کنید."
پوتین تصریح کرد: "همچنین می بینیم که ایالات متحده از طریق کانال های مختلف سعی می کند همراهان خود و سایر کشورهای جهان را متقاعد کند که طبق اطلاعات آنها، ظاهراً هیچ اثری از کی یف در حمله تروریستی مسکو وجود ندارد و این حمله تروریستی خونین توسط پیروان اسلام و اعضای سازمان داعش انجام شده است. ما می دانیم که این جنایت به دست چه کسی علیه روسیه و مردم آن انجام شده است. ما علاقه مندیم بدانیم که چه کسی سفارش دهنده این جنایت بوده است".
22:33 25.03.2024
وی در نشستی درباره اقدامات انجام شده پس از حمله تروریستی در شهر کروکوس گفت: "از سال 2014 با کشورمان با دستان رژیم نئونازی کی یف مبارزه می کنیم."
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: "باید مشخص شود که چرا تروریست های مرتکب حمله تروریستی در کروکوس تلاش کردند به طور خاص به اوکراین بروند. چه کسی در آنجا منتظر آنها بود. اما در واقع سوالات زیادی وجود دارد."
22:32 25.03.2024
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: "ما می دانیم که این جنایت به دست اسلام گرایان تندرو انجام شده است که خود جهان اسلام قرن ها با ایدئولوژی آنها مبارزه کرده است."
پوتین تصریح کرد: "در جریان کار مشترک سرویس‌های اطلاعاتی و سازمان‌های مجری قانون، باید به تعدادی از سؤالات پاسخ داد، مثلاً آیا سازمان‌های اسلامی رادیکال، حتی تروریستی واقعاً علاقه‌مند به حمله به روسیه هستند؟ کشوری که که امروز حامی راه حل عادلانه برای تشدید مناقشه خاورمیانه است".
22:32 25.03.2024
وی گفت: "جنایت وحشتناکی که در 22 مارس در پایتخت روسیه رخ داد یک عمل ارعاب آمیز است و بلافاصله این سوال مطرح می شود: چه کسی از این سود می برد؟ "
پوتنی ادامه داد: "ما می دانیم که این جنایت به دست چه کسی علیه روسیه و مردم آن انجام شده است. برای ما مهم است که چه کسی این جنایت را سفارش و برنامه ریزی کرده است. در طول کار مشترک سرویس های اطلاعاتی و سازمان های مجری قانون، باید به تعدادی از سؤالات پاسخ دهیم."
22:32 25.03.2024
ولادیمیر پوتین تاکید کرد: "کسانی که این حمله تروریستی را طراحی کردند امیدوار بودند که هراس و اختلاف را در جامعه ما ایجاد کنند، اما با اتحاد و عزم مردم روسیه برای مقاومت در برابر این شیطان روبرو شدند."
رئیس جمهور روسیه در خصوص واکنش جامعه به این اقدام گفت: "اینکه رهگذران و کارکنان پزشکی که مستقیماً با اورژانس در ارتباط نیستند و کارمندان سایر خدمات به سادگی به همان جایی که باید باشند رسیدند و به مردم کمک کردند، البته این نشان دهنده بلوغ جامعه ماست و تمایل به دنبال کردن علایق خود و مبارزه برای خود، برای عزیزانتان، فقط برای افرادی که به کمک و حمایت نیاز دارند. این یک ویژگی بسیار مهم در وضعیت فعلی جامعه ما است."
22:32 25.03.2024
رئیس جمهور روسیه در سخنان شامگاه دوشنبه خود در نشستی با مقامات امنیتی و دولتی روسیه در خصوص اقدامات پس از حمله تروریستی در ابتدا گفت: "همکاران عزیز، ابتدا مایلم یک بار دیگر تسلیت عمیق خود را به خانواده ها و دوستان کشته شدگان حادثه تروریستی وحشیانه خونین 22 مارس اعلام کنم."
وی ادامه داد: "از همه کسانی که مردم را در شرایط سخت نجات دادند و به قربانیان کمک کردند تشکر می کنم".
رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: "علیرغم درد و اندوه عمومی، شفقت و تمایل مشروع برای مجازات همه عاملان این جنایت وحشیانه، تحقیقات باید به حرفه ای ترین شیوه، عینی و بدون هرگونه سوگیری سیاسی انجام شود."
22:29 25.03.2024
الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه گفت:" هنگام خروج از پارکینگ با خودرو، مجرمان با سرعت زیاد به عابران پیاده برخورد کردند: با خانواده ای با دو کودک خردسال. کودکان به شدت مجروح شدند. آنها در بیمارستان بستری شدند."
22:24 25.03.2024
الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه به ولادیمیر پوتین گفت: "در بازرسی از محل حادثه دو قبضه اسلحه AK-74، بیش از 500 فشنگ، 28 عدد خشاب فشنگ و بطری های حاوی بقایای بنزین کشف و ضبط شد که بازرسی از محل حادثه ادامه دارد."
22:22 25.03.2024
معاون نخست وزیر روسیه تاتیانا گولیکووا به رئیس جمهور روسیه گزارش داد:"در 23 مارس، جنبش "ما با هم هستیم" جمع آوری کمک های مالی را برای کمک های هدفمند به خانواده های کشته شدگان و مجروحان حمله تروریستی آغاز کرد. در حال حاضر مبلغ جمع آوری شده تقریباً 1 میلیارد روبل بوده است."
22:20 25.03.2024
معاون نخست وزیر روسیه تاتیانا گولیکووا در دیدار با رئیس جمهور روسیه گفت: "شهروندان روسیه با وجود کافی بودن خون و اجزای آن، به اتفاق به این موضوع پاسخ دادند و برای کمک به آسیب دیدگان به مراکز اهدای خون آمدند. و می توانم بگویم که طبق اعلام آژانس بیولوژیکی پزشکی فدرال، مراکز اهدایی کشور در طی دو روز تعطیل، 11822 اهداکننده دریافت کردند، 4642 لیتر خون و 1130 لیتر پلاسما تهیه کردند".
22:17 25.03.2024
رئیس کمیته تحقیقات روسیه در دیدار با ولادیمیر پوتین گفت:" سه نفر دیگر که در آماده سازی حمله تروریستی کمک کردند، بازداشت شدند: آنها یک آپارتمان برای زندگی، یک ماشین برای حمل و نقل و انتقال وجوه تهیه کردند."
22:16 25.03.2024
الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه در گزارش خود به رئیس جمهور روسیه گفت: " 137 نفر در صحنه حمله تروریستی جان خود را از دست دادند، دو نفر در مراکز درمانی جان باختند، 40 نفر بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند، دو نفر بر اثر ضربات گلوله و ضربات چاقو جان خود را از دست دادند."
22:02 25.03.2024
الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه به رئیس جمهور روسیه گزارش داد: "کمیته تحقیقاتی به کار فعال خود برای بررسی پرونده جنایی حمله تروریستی در سالن کنسرت تالار شهر کروکوس ادامه می دهد. تحقیقات یک زمان بندی کامل از وقایع رخ داده را مشخص کرده است."
22:00 25.03.2024
الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه گفت: "نتایج تحقیقات نشان می دهد که حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس برنامه ریزی شده بود که منجر به کشته شدن 139 نفر شد."
باستریکین به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گزارش داد: "نتایج اولیه تحقیقات نشان می دهد که حمله تروریستی با دقت برنامه ریزی و آماده شده بود. این حمله 139 کشته برجای گذاشت."
21:59 25.03.2024
الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه، گفت: افرادی که متهم به حمله تروریستی در کروکوس هستند، درباره عامران و کسانی که در آماده سازی کمک کردند، شهادت دادند.
وی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گزارش داد: "همه متهمان در بازجویی و در دادگاه به جرم خود اعتراف کردند و درباره شرایط جنایت، کسانی که سفارش این جنایت را داشتند و افرادی که در تهیه حمله تروریستی کمک کردند، شهادت دادند".
21:44 25.03.2024
رئیس جمهور روسیه در سخنان شامگاه دوشنبه خود گفت: ما می دانیم که این جنایت به دست اسلام گرایان تندرو انجام شده است که خود جهان اسلام قرن ها با ایدئولوژی آنها مبارزه کرده است."
20:19 25.03.2024
بر اساس گزارش وب سایت ستاد منطقه مسکو وزارت شرایط اضطراری، آتش سوزی در سالن کنسرت کروکوس پس از حمله تروریستی کاملا از بین رفته است.
19:49 25.03.2024
پتر پاول، رئیس جمهور چک روز دوشنبه گفت، صرف نظر از اینکه چه کسی پشت حمله تروریستی روز جمعه در روسیه قرار داشت و انگیزه آن هر چه باشد، تروریسم در همه اشکال آن منزجر کننده است.
وی گفت: "صرف نظر از اینکه چه کسی پشت حمله روز جمعه در روسیه بود و با هر انگیزه ای، تروریسم در همه اشکال آن نفرت انگیز است. مهم است که تحقیقات در مورد حمله تروریستی برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار نگیرد." این آژانس نوشت.
19:38 25.03.2024
یک منبع آگاه به اسپوتنیک گفت: دیلووار ایسلوموف که در ارتباط با حمله تروریستی در کروکوس دستگیر شد، دارای یک خودروی رنو بود که تروریست ها با آن از صحنه جنایت گریختند.
بر اساس اطلاعات وی، ایسلوموف دیلووار ایسرویلوویچ، متولد 1999، دارای همان خودروی رنو سیمبل با پلاک T 668 UM منطقه 69 (منطقه Tver) بود که توسط دوربین های صحنه حمله تروریستی ضبط شده و در آن تروریست ها سپس در منطقه بریانسک در مسیر مرز اوکراین بازداشت شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала