گزارش و تحلیل

سیاهی ای که بالاتر از سیاه نیست

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر Свеча скорби на фасаде спортивного комплекса "Платинум Арена" в Красноярске во время акции в память о жертвах теракта в подмосковном "Крокус Сити Холле"
Свеча скорби на фасаде спортивного комплекса Платинум Арена в Красноярске во время акции в память о жертвах теракта в подмосковном Крокус Сити Холле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2024
اشتراک
طبق آنچه از تحقیقات اولیه در باره عملیات تروریستی مسکو به نظر می آید این است که این عملیات تروریستی با نام شعاری داعش توسط اوکراین و با حمایت سازمان های اطلاعاتی برخی کشورهای غربی انجام شده است.
عمق فاجعه و نوع آن به گونه ای است که جایی برای روسیه باقی نمی ماند که واکنش نشان ندهد.
البته به نظر می آید آنهایی که این تروریست ها را استخدام کردند و مسیر امن فرار به سمت اوکراین برایشان تامین کرده اند باور نداشتند مجامع امنیتی روسیه همه تروریست ها به این سرعت بازداشت کند و بتوانند حرف از آنها بکشند.
به احتمال زیاد تصور این بود که اینها عملیات را انجام می دهند و مدتی شرایط امنیتی مسکو دگرگون می شود و فضای نا امنی در روسیه ایجاد می کنند.
البته برخی هم باور دارند که ممکن است کلا اینها می خواسته اند روسیه اینها را بازداشت کند و اینها اعتراف کنند که اوکراین آنها را اجیر کرده.
اگر این مساله صحت داشته باشد می توان تصور کرد که هدف اینها مطمئن شدن از آن بوده که روسیه را وادار کنند واکنشی بسیار شدید نشان دهد.
شاید حتی هدف این بوده که روسیه را تحریک کنند از تسلیحات هسته ای خود برای واکنش استفاده کند.
تا به امروز روسیه در عملیات ویژه خود از بخش کوچکی از تسلیحات متعارف خود استفاده کرده و هنوز تسلیحات هسته ای روسیه و یا بخش اعظم تسلیحات پیشرفته روسیه دست نخورده باقی مانده.
در مقابل انبارهای کشورهای غربی از تسلیحات متعارف خالی شده و آنها با کمبود شدید تسلیحات متعارف مواجه می باشند.
بحث کاهش حمایت مالی و نارضایتی عمومی مردم به کنار، امروزه کار به جایی رسیده که کشورهای غربی در حال تولید به روز تسلیحات مورد نیاز جبهه های اوکراین می باشد و دیگر اینگونه نیست که هر چه قدر اوکراین بخواهد از انبارهای آنها بتوان برداشت کرد.
مضاف بر اینها اسرائیل هم برای شخم زدن غزه و نابود کردن زیر ساخت های حیاتی آن، بخش بزرگ دیگری از تسلیحات متعارف انبارهای آمریکا را خالی کرده و حالا کشورهای غربی مانده اند با انبارهای خالی از تسلیحات متعارف.
حمله مرگبار تروریستی به تالار کروکوس  در حومه مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2024
گزارش و تحلیل
چهار سناریو درباره عروسک گردان نمایش تروریستی حومه مسکو
با توجه به اینکه به نظر نمی آید اسرائیل تصمیم دارد آتش بس را قبول کند به نظر می رسد قرار است باقیمانده تسلیحات متعارف آمریکا به اسرائیل برود و سهمی برای اوکراین در نظر گرفته نشده، به هر حال اسرائیل بچه دردانه آمریکا است و اوکراین فقط ابزار می باشد.
حال در چنین شرایطی، به نظر برخی تندروها، یک راه در مقابل اوکراین و همپیمانان غربی اش می ماند و آن تشویق روسیه به استفاده از سلاح های غیر متعارف، مانند تسلیحات هسته ای تا آنها نیز بهانه ای برای استفاده از چنین تسلیحاتی داشته باشند و کار هرچه سریعتر تمام شود.
برای اینها مهم نیست که چند ملیون اوکراینی ممکن است در این ماجرا جانشان را از دست دهند.
آنها به خوبی می دانند همه تحریم های ممکن را بر علیه روسیه اعمال کرده اند و دیگر برای روسیه سیاهی ای سیاهتر از چنین شرایطی نیست و حالا دیگر برایش مهم نیست که از تسلیحات هسته ای برای انتقام عمل تروریستی استفاده کند یا نه.
این ماجرا نفس دکترین اتمی روسیه به حساب می آید مخصوصا که با حملات پیاپی به خاک روسیه همراه شده و امروزه امنیت روسیه در خطر می باشد.
البته هنوز روسیه وسایل و تسلیحات بسیار زیادی را دارد که می تواند استفاده کند و انتقام خود را بگیرد اما آنچه مهم است این می باشد که مردم اوکراین متوجه شوند که امروزه با افرادی طرف هستند که حاضر هستند به هر کاری دست بزنند تا به اهداف خود برسند حتی اگر بنا باشد جان ملیون ها اوکراینی نیز قربانی شود.
چون در واقع این افراد علیرغم اینکه شاید برخی شناسنامه اوکراینی داشته باشد اما هویت شان اوکراینی نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала