حماس از قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در ماه رمضان استقبال کرد

© Sputnik / Artur Gabdrahmanovیونیسف حملات اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در غزه را قتل عام خواند
یونیسف حملات اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در غزه را قتل عام خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2024
اشتراک
جنبش فلسطینی حاکم در نوار غزه، حماس، از قطعنامه روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس در غزه در ماه روزه مسلمانان استقبال کرد و بر لزوم آتش بس دائمی و آمادگی برای تبادل فوری اسرا تاکید نمود.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه حماس که به دست اسپوتنیک آمده است می آید: "جنبش مقاومت اسلامی حماس از درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری استقبال می‌کند و ما بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس دائمی که منجر به خروج تمامی نیروهای صهیونیست از نوار غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌ها از نوار غزه می‌شود، تاکید می‌کنیم."
در همین راستا، حماس از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا بر اسرائیل فشار بیاورد تا "آتش‌بس را رعایت کند و نسل‌کشی و پاکسازی قومی علیه مردم ما را متوقف کند".
این جنبش در در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: "ما همچنین آمادگی خود را برای مشارکت در روند فوری مبادله زندانیان که منجر به آزادی زندانیان هر دو طرف خواهد شد، تایید می کنیم."
علاوه بر این، حماس اشاره کرد که "در چارچوب متن قطعنامه، تضمین آزادی رفت و آمد برای شهروندان فلسطینی و دسترسی به همه نیازهای بشردوستانه همه ساکنان در تمام مناطق نوار غزه و همچنین تصویب آن مهم است. تجهیزات سنگین برای پاکسازی آوار تا بتوانیم شهدای خود را که ماه ها در زیر آوار مانده اند، دفن کنیم."
اوایل روز دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اولین بار از 7 اکتبر قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه برای ماه رمضان شد که منجر به آتش‌بس پایدار بلندمدت می‌شود. 14 کشور رای موافق و ایالات متحده رای ممتنع دادند. متن قطعنامه، آتش بس را به آزادی ربوده شدگان که سدی برای اسرائیل است مرتبط نمی کند.
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشتر گفته بود که ایالات متحده از موضع ثابت خود در قبال جنگ در نوار غزه فاصله گرفته و افزوده است که این اقدام به تلاش های نظامی اسرائیل و چشم انداز بازگرداندن گروگان ها آسیب می زند. این دفتر اضافه کرد که با توجه به تغییر موضع آمریکا، نتانیاهو تصمیم گرفت هیئتی بلندپایه به واشنگتن اعزام نکند تا در مورد عملیات برنامه ریزی شده در رفح در جنوب نوار غزه برای از بین بردن باقیمانده گردان های جنبش رادیکال فلسطینی حماس گفتگو کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала