اسرائیل: تا زمانی که گروگان ها آزاد نشوند، جنگ در غزه متوقف نمی شود

© AP Photo / Ohad Zwigenbergهشدار حمله هوایی در شمال اسرائیل
هشدار حمله هوایی در شمال اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2024
اشتراک
وزیر امور خارجه اسرائیل در واکنش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر درخواست آتش بس فوری در فلسطین در ماه رمضان گفت: "اسرائیل تا زمانی که همه گروگان ها آزاد نشوند، جنگ در نوار غزه را متوقف نخواهد کرد."
به گزارش اسپوتنیک، کاتز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "کشور اسرائیل آتش را متوقف نخواهد کرد. ما حماس را نابود خواهیم کرد و به مبارزه ادامه می دهیم تا آخرین ربوده شده به خانه بازگردد."
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز روز دوشنبه پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری در فلسطین برای ماه رمضان شد، گفت: "ما هیچ حق اخلاقی نداریم که جنگ را در حالی که گروگان ها در نوار غزه نگهداری می شوند، متوقف کنیم. ناکامی در دستیابی به یک پیروزی قاطع در نوار غزه می تواند ما را به جنگ در شمال نزدیک کند."
وزیر دفاع اسرائیل افزود که با هدف تقویت نیروهای دفاعی اسرائیل و گسترش توانمندی های کشور یهود به واشنگتن سفر کرده است.
وی گفت: "در اولین دیدارم با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، بر اهمیت نابودی حماس و بازگرداندن گروگان ها به خانه تاکید خواهم کرد. ما علیه حماس در همه جا عمل خواهیم کرد، از جمله جایی که هنوز نرفته ایم."
گالانت تأکید کرد، ظاهراً به برنامه‌هایی برای عملیات زمینی در رفح اشاره کرده است.
اوایل روز دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اولین بار از 7 اکتبر قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه برای ماه رمضان شد که منجر به آتش‌بس پایدار بلندمدت می‌شود. 14 کشور رای موافق و ایالات متحده رای ممتنع دادند. متن قطعنامه، آتش بس را به آزادی ربوده شدگان که سدی برای اسرائیل است مرتبط نمی کند.
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پیشتر گفته بود که ایالات متحده از موضع ثابت خود در قبال جنگ در نوار غزه فاصله گرفته و افزوده است که این برای تلاش های نظامی اسرائیل و چشم انداز بازگرداندن گروگان ها مضر است. این دفتر اضافه کرد که با توجه به تغییر موضع آمریکا، نتانیاهو تصمیم گرفت هیئتی بلندپایه به واشنگتن اعزام نکند تا در مورد عملیات برنامه ریزی شده در رفح در جنوب نوار غزه برای از بین بردن باقیمانده گردان های جنبش رادیکال فلسطینی حماس گفتگو کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала