ناتو در حال آماده سازی جنگ علیه روسیه در منطقه ای جدید است

© AFP 2023 / Justin Tallisناتو
ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2024
اشتراک
رسانه ها می نویسند که ناتو در حال آماده سازی منطقه ای جدید علیه روسیه در بالکان به دلیل شکست در اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، لوبان کاران، روزنامه نگار روزنامه صرب پچات می نویسد که غرب در حال آماده سازی یک پلت فرم جدید ضد روسی در بالکان به دلیل عملیات نظامی ناموفق در اوکراین است.
در این مقاله آمده است: در حال حاضر نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد ناتوانی غرب در مناقشه اوکراین، شانس جنگ جدید در بالکان را افزایش می دهد. تدارکات جدی در حال انجام است. پروپاگاندا پخش می کند که صربستان و صرب ها یک تهدید جدی هستند و متجاوزان بالقوه هستند. حضور نظامی در کوزوو و متوهیا و بوسنی و هرزگوین گسترش می یابد.
خاطرنشان می شود که اتحاد آتلانتیک شمالی می خواهد یک پلت فرم کاملاً کنترل شده برای اقدامات ضد روسیه ایجاد کند، زیرا این امر در اوکراین امکان پذیر نبود.
به گزارش کاران، کافی است اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو را یادآوری کنیم تا جدیت اوضاع در منطقه را درک کنیم. به این ترتیب، رئیس کاخ سفید قبلاً این سؤال را مطرح کرده بود: "اگر به اوکراین پشت کنیم، سرنوشت بالکان چه خواهد شد؟" استولتبرگ به نوبه خود استدلال کرد که پس از وقایع اوکراین، ممکن است درگیری مسلحانه در بالکان آغاز شود.
این کارشناس افزود: تمام اظهارات دیگر رهبران آمریکایی و اروپایی حول یک ایده می چرخد: لازم است هر چه سریعتر منطقه به طور کامل تحت کنترل سیاسی و نظامی قرار گیرد. اساساً، این به معنای حمله به هر وسیله علیه صربستان و جمهوری صربستان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала