رسانه: مکرون اقدامات حفاظتی-امنیتی پیرامون خود را تقویت می کند

مکرون
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2024
اشتراک
مجله ماریان به نقل از منابع گزارش می دهد که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نگران امنیت خود است و در این زمینه در حال تقویت سیستم امنیت پیرامون خود و اتخاذ تدابیری برای مبارزه با تهدید ادعایی روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه متعجب است که آیا ماکرون واقعاً فکر می‌کند که روسیه می‌خواهد به او حمله کند، و به عبارت جنجالی او در پایان فوریه به خبرنگاران در مورد تصمیم ادعایی روسیه برای انجام "حمله" اشاره کرد. این نشریه اشاره می کند که یک مقام ارشد اطلاعاتی فرانسه به این مجله گفت که "تهدید دولتی افزایش یافته است" و به این معنی روسیه است.
یک منبع از تیم امنیتی رئیس دولت فراسنه به این نشریه گفت: "از تابستان گذشته، مکرون چندین مرد بزرگ هیکل را برای همراهی با خود همراه کرد."
این مجله به نقل از یک منبع بلندپایه پلیس می نویسد که در کاخ الیزه گروهی که مسئولیت امنیت ماکرون را بر عهده دارد به حالت "هشدار قرمز" رفته است.
همانطور که اشاره شد، در مورد موکب های ریاست جمهوری، تصمیم بر این شد که از موتورسیکلت های همراه بیشتر استفاده شود تا ایمنی خودروهای مختلف تضمین شود. علاوه بر این، در طول بازدیدهای خود، از بخشداران خواسته شد تا به نیروهای بسیج شده در اطراف "حباب" - سیستم امنیتی ریاست جمهوری توجه کنند.
به گفته منبع پلیس این مجله، سرویس های امنیتی فرانسه نگران سفر آتی مکرون به اوکراین هستند. به گفته این نشریه، در چنین سفری ممکن است از تجهیزات رهگیری، هواپیماهایی با سیستم تشخیص و هشدار راداری دوربرد و جنگنده های رافال استفاده شود.
به نوشته این مجله، مسئولین امنیت مکرون نیز نگران نارضایتی بخش قابل توجهی از فرانسوی ها از رئیس جمهور هستند. خاطرنشان می شود که پس از خشونت در جریان اعتراضات جلیقه زردها، خدمات در حال حاضر به طور قابل توجهی ابزارهای در اختیار خود را تقویت و سازماندهی مجدد کرده اند. این نشریه خاطرنشان می کند که از آن زمان، بریژیت همسر مکرون برای خود، خانواده و همسرش می ترسد.
یک منبع ارشد اطلاعاتی به این مجله گفت که مکرون "دیگر نمی‌تواند تحمل" کند که روس‌ها در رسانه‌های اجتماعی به فرانسه حمله کنند و اجازه دهند روایت‌هایشان در آنجا حاکم شود. این نشریه می نویسد که ماکرون اخیراً با دقت بسیار گزارش های دپارتمان در مورد جنگ های اطلاعاتی را می خواند، در حالی که ظاهراً صبر خود را از دست داده و خواستار اقدام شده است.
یک مقام وزارت به این مجله گفت، ماکرون کاملاً از روس‌ها می‌ترسد. یک روز صبح به سرویس‌های اطلاعاتی آمد و از او خواست یک شبه یک گروه ویژه برای مبارزه با مداخله روسیه ایجاد کند. همکاران باید روزی یک جلسه برگزار کنند، این خیلی آنها را خوشحال نمی‌کند.
این نشریه خاطرنشان می کند که از آن زمان تاکنون هر روز جلساتی با نمایندگان اداره کل امنیت داخلی (DGSI)، اطلاعات خارجی (DGSE) و سرویس حفاظت در برابر تداخل دیجیتال خارجی (ویژنوم) و وزارت امور خارجه برگزار می شود. هر هفته نشستی در مورد اقدامات علیه اطلاعات نادرست برگزار می کند که توسط "کشورهای متخاصم" سازماندهی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала