گزارش و تحلیل

چرا نام داعش فقط زمان حمله های تروریستی به دشمنان آمریکا شنیده می شود؟

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaآیا کار داعش به دست آمریکا تمام شد؟
آیا کار داعش به دست آمریکا تمام شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2024
اشتراک
یک بار دیگر عملیات تروریستی انجام شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، یا اینکه برخی خواستند آن را به نام داعش به ثبت برسانند.
قبل تر هم عملیات مشابهی در جاهای دیگر انجام شده بود و نام این گروه تروریستی مطرح شده بود وتحقیقات نشان داد که این عملیات توسط سازمان های مرتبط با مجامع اطلاعاتی و امنیتی دیگر بوده ولی برای دور کردن انظار از نام داعش استفاده شده است.
بماند که چند عملیات در ایران و جاهای دیگر نیز توسط داعش انجام شده بود و در توطئه های تروریستی مانند توطئه تلاش برای سرنگونی حکومت قزاقستان و... مشارکت فعال داشت.
داعش کرونا را سرباز خدا نامید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2024
داعش رسما مسئولیت عملیات انتحاری در کرمان را برعهده گرفت
نکته جالب در ماجرا این است که همه این عملیات ها فقط در کشورهایی انجام شده که با آمریکا اختلاف دارند و تلاش بر این بوده و هست که روابط کشورهای متخاصم با آمریکا با دیگران را تحت تأثیر قرار دهند.
مثلا در عملیات درون ایران از عناصر تاجیک استفاده می شود تا روابط ایران و تاجیکستان را به هم بزنند و در ماجرای عملیات تروریستی اخیر موسکو هم اینها تروریست ها را از طریق ترکیه به روسیه فرستاده اند تا روابط روسیه با ترکیه را به هم بزنند.

آمریکایی ها به بهانه مبارزه با داعش و تامین امنیت ملی خود در عراق و سوریه حضور دارند ولی حتی یک عملیات بر علیه نظامیان آمریکایی توسط داعش انجام نمی شود وآمریکایی ها هم هیچ عملیات واقعی را بر علیه داعش انجام نمی دهند.

مثلا هر از گاهی آمریکایی ها مواضع برخی از مخالفان خود در سوریه و عراق را به بهانه مبارزه با تحرکات داعش بمباران می کنند.
نیاز نیست که تحلیلگر خبره سیاسی و یا نظامی و یا امنیتی باشیم تا متوجه شویم که این ماجرا یک ماجرای بودار است وهدایتگر پشت پرده همه این عملیات تروریستی یکی است.
عملا امروزه داعش رسما به ابزار سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای به خطر انداختن امنیت کشورهایی که با آمریکا مخالف هستند تبدیل شده است.
از همان زمان که نیروهای الحشد الشعبی در عراق و نیروهای مقاومت سوریه در حال مبارزه با داعش بودند کاملا واضح بود که آمریکایی ها در حال حمایت از داعش هستند، بارها و بارها مهمات و نیازهای لجستیک نیروهای آنها که محاصره شده بودند را برایشان از آسمان پرتاب می کردند و بعد ادعا می کردند که این مهمات به اشتباه آنجا پرتاب شده و حتی وقتی که در موصل در محاصره بودند آمریکایی ها با هلیبرد فرماندهان داعش را از مهلکه نجات دادند و در آن زمان ادعا کردند که آنها در حال نجات جاسوسان خود میان داعش هستند.
در واقع داعش سازمان تروریستی ساخته شده توسط ایالات متحده بوده و فقط برخی از آنهایی که در میان این سازمان گول خورده بودند را در میدان نگه داشتند تا کشته شوند، چون اینها برای آمریکایی ها مهره های بی ارزش به حساب می آیند.
بعد ها هم که دیدیم آمریکایی ها این تروریست ها را به جاهای مختلف انتقال دادند تا ماموریت های محوله را انجام دهند.
بخش بزرگی از نیروهای داعش هم امروزه به بهانه زندانی بودن تحت حفاظت آمریکایی ها در منطقه الرقه سوریه حضور دارند و هر از گاهی آمریکایی ها چند نفر از اینها را برای انجام ماموریت های محوله به جاهای مختلف می فرستند.
امروزه هم می بینیم در همه اماکنی که آمریکایی ها نیاز می بینند این عناصر استفاده می شوند.
از لیبی گرفته تا سوریه و عراق و أفغانستان و ایران و قفقاز و قزاقستان و روسیه و...
موضع گیری اوکراین درباره عملیات تروریستی مسکو هم به خودی خود نشان می دهد که ماجرا کاملا هماهنگ شده بود و هیچ بعید هم نیست که سازمان اطلاعات اوکراین با هماهنگی آمریکایی ها و مجامع اطلاعاتی و امنیتی برخی کشورهای اروپای غربی دست به چنین اقدامی زده باشند.
اینکه طبق اطلاعات منتشر شده از اعترافات یکی از این تروریست ها وی از ترکیه "عضو ناتو" وارد روسیه شده تا کشتار به راه بیاندازد و طبق گفته آقای پوتین تروریست ها در حالی که تلاش داشتند به اوکراین بگریزند دستگیر شده اند، عملا نشان می دهد داعش یک اسم رمز بیش نیست، عملیات تروریستی توسط سازمان های اطلاعاتی مرتبط با اوکراین و احتمالا ایالات متحده و برخی اعضای ناتو انجام شده و استفاده از عنوان داعش برای رد گم کردن هست.
حتی انتخاب روزی که عملیات انجام شود هم بسیار مهم است.
اینکه روز بعد از وتو قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره اسرائیلی ها و فلسطینی ها انجام شده باشد هم به نوعی نشان می دهد هدف این بوده که فضای عمومی روسیه را از اوکراین به سمت دشمنی با مسلمانان تغییر دهند.
البته شکست های پیاپی اعضای ناتو در اوکراین در مقابل روسیه هم می تواند یکی از این دلایل باشد.
کاملا هم معلوم است پس از برگزاری موفق انتخابات در روسیه و پس از اینکه مردم روسیه حمایت قاطع خود را از رهبری این کشور اعلام کردند اینها خواسته اند زهر خود را به این شکل بر علیه مردم روسیه بریزند.
آنچه مسلم است این است که محال می باشد چنین عملیات تروریستی بدون کمک و حمایت و یا حتی دستور دشمن خارجی انجام شده باشد و حتی ممکن است عملیات صد درصد توسط آنها انجام شده باشد و فقط از عنوان داعش استفاده شده باشد.
به هر حال غیض دشمنان ملت روسیه جایی باید می ترکید اما این دشمنان باید منتظر عواقب بسیار سنگین این عمل خود باشند و فراموش نکنند که روسیه هنوز کمتر از ده درصد انواع تسلیحات نظامی خود را در اوکراین استفاده کرده و با توجه به این عمل تروریستی و با توجه به اینکه کم کم دارد معلوم می شود چه کسانی پشت ماجرا هستند.
فقط باید گفت هنوز اینها خشم روسیه را ندیده اند وحال باید گفت طبق همه قوانین و توافقات و مقررات بین المللی روسیه حق دارد واکنشی درخور به دشمنان خود نشان دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала