گزارش و تحلیل

پوتین و چالش های جدید

© Sputnik / Sergey Bobylev /  مراجعه به بانک تصاویر Russian President Vladimir Putin attends a meeting with Chairman of the Board of the Eurasian Economic Commission (EEC) Bakytzhan Sagintayev at the Kremlin in Moscow, Russia
Russian President Vladimir Putin attends a meeting with Chairman of the Board of the Eurasian Economic Commission (EEC) Bakytzhan Sagintayev at the Kremlin in Moscow, Russia - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
اشتراک
رسانه: غرب روسیه را شکست نخواهد داد. پوتین روسیه را در همه زمینه ها به قدرت سابق خود بازگردانده است.
به گزارش اسپوتنیک، یونس السید، مفسر نشریه عربی الخلیج، می نویسد که در رابطه با انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به مقام رئیس جمهور فدراسیون روسیه، چشم اندازهای جدیدی در برابر مسکو باز می شود.
حمایت گسترده مردم از ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری را می توان یک رویداد تاریخی نامید. اکنون پوتین در حال بازگشت به کرملین است تا قدرت روسیه، کشوری قادر به مقاومت در برابر غرب را بیشتر کند. در دهه های اخیر، پس از فروپاشی اتحاد شوروی، غرب به دنبال تضعیف رقیب خود، تجزیه و آسیب پذیری آن و تحت کنترل نگه داشتن آن بود. در زمان بوریس یلتسین این گونه بود. با این حال، با روی کار آمدن پوتین همه چیز بسیار تغییر کرد. در سال 2000، او سفر طولانی خود را برای احیای روسیه در جهات سیاسی، نظامی، اقتصادی و غیره آغاز کرد.
جدا از درگیری در گرجستان در سال 2008 و بازستاندن کریمه در سال 2014، مهمترین رویداد قابل ذکر، درگیری اوکراین است که در پایان فوریه 2022 آغاز شد. صرف نظر از وعده های ولادیمیر پوتین در جریان کارزار انتخاباتی و در ارتباط با سیاست داخلی و خارجی روسیه، حل و فصل درگیری در اوکراین، چه از طریق نظامی یا دیپلماتیک، احتمالاً مهمترین چالشی است که او پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با آن مواجه خواهد شد. آینده روسیه، اوکراین، اروپای غربی و آمریکا و همچنین کل نظم جهانی تا حد زیادی به نتیجه این درگیری بستگی دارد.
مایکل کوریلا، فرمانده جدید ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
هراس ژنرال ارشد آمریکایی از همکاری فزاینده ایران، چین و روسیه
غرب فعالانه از کی یف حمایت می کند و انواع حمایت های سیاسی، نظامی، اقتصادی و مالی را به امید شکست روسیه بسیج می کند. با این حال ماه های اخیر نشان داده است که نمی توان به این هدف دست یافت. با گذشت بیش از دو سال از آغاز عملیات ویژه، مسکو همچنان برتری دارد. این امر پس از شکست "ضد حمله" نیروهای مسلح اوکراین، بازگشت روسیه به ابتکار عمل در میدان نبرد و تقویت کنترل این کشور بر مناطق آزاد شده مشخص شد. امروز، پس از انتخاب مجدد پوتین، روسیه با بهره گیری از کاهش تعداد نیروهای مسلح اوکراین در زمین و تضعیف حمایت ایالات متحده و اتحادیه اروپا، تلاش می کند تا مسئله اوکراین را به صورت صلح آمیز یا نظامی حل کند. در نتیجه، درخواست‌های اروپایی‌ها برای دخالت بیشتر غرب در بحران اوکراین مطرح شده است. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، حتی فرستادن نیرو به منطقه درگیری برای جلوگیری از شکست نیروهای مسلح اوکراین را پیشنهاد کرد، زیرا به عقیده او شکست نیروهای مسلح اوکراین در حکم شکستی برای اروپاست.
اما به عنوان مثال، آلمان از فرستادن نه تنها سربازان آلمانی، بلکه حتی موشک های دوربرد به جبهه خودداری کرد. آمریکا و ناتو همچنین درخواست‌های مکرون را رد کردند که در پس ‌زمینه آن روسیه یادآور شد که سلاح هسته‌ای دارد.
اکنون صداهایی در غرب شنیده می شود که خواستار پایان دادن به درگیری اوکراین هستند. این گرایش، به طور کامل منافع مسکو را برآورده می کند که آماده مذاکره است، مشروط بر اینکه آن، حفاظت از اولویت های ژئوپلیتیکی و امنیت روسیه را تضمین کند. می توان اضافه کرد که حل مسئله اوکراین به تقویت ثبات و امنیت در منطقه و سراسر جهان کمک خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала