پاسخ مسکو به مطالب رسانه های انگلیسی در مورد خبرگزاری های روسی ریانووستی و اسپوتنیک

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که رسانه های انگلیسی ریانووستی و اسپوتنیک را که از نگاه مقامات این کشور خبرگزاری های نامطلوب هستند، به انتشار اطلاعات نادرست درباره مرگ پادشاه چارلز سوم متهم ساختند.
به گزارش اسپوتنیک، در وزارت امور خارجه روسیه گفتند: " مقامات بریتانیا در لحظه مناسب برای خود، یک روایت از پیش آماده شده از رویدادها را منتشر کرده و رسانه های نامطلوب را به انتشار مطالب جعلی متهم می کنند. یک مثال مشخص: رسانه های انگلیسی ریانووستی و اسپوتنیک را به انتشار خبر جعلی در مورد مرگ چارلز سوم متهم کردند. اگرچه مطالب منتشره در این منابع در مورد این موضوع دارای ماهیت کاملاً متفاوت بودند" .
اوایل این هفته، برخی از کانال‌های تلگرامی خبر جعلی از کاخ باکینگهام درباره مرگ پادشاه منتشر کردند. ریانووستی برای اظهار نظر با سرویس مطبوعاتی سلطنتی تماس گرفت که این شایعات را تکذیب کرد. این خبرگزاری روسی یکی از اولین خبرگزاری هایی بود این تکذیبیه را منتشر کرد.
واکنش زاخارووا به سخنان ضد ایرانی هوک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2024
هشدار زاخارووا به سفارت انگلیس در مسکو
با این وجود، نشریات بریتانیایی دیلی میل، تلگراف و اکسپرس ریانووستی و اسپوتنیک را به انتشار یک جعلی درباره مرگ پادشاه بریتانیا متهم کردند.
در وزارت امور خارجه روسیه اعلام کردند:" به نظر می رسد که رسانه های روسی دقیقاً به این متهم شده اند که تلاش کرده اند تا یک صحت یک "خبر داغ" دارای رواج گسترده را بررسی کنند، یعنی آنها را به بررسی واقعیت متهم کرده اند که در همه رسانه های واقعاً حرفه ای وجود دارد و خصلت ذاتی آنه است".
سرویس مطبوعاتی گروه رسانه ای "راسیا سوودنیا" (Rossiya Segodnya) که هر دو خبرگزاری نامبرده روسی را شامل می شود، به رسانه های بریتانیایی یادآوری کرد که باید حقایق را قبل از انتشار بررسی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала