هراس آمریکا از افزایش قیمت نفت به دلیل حملات ارتش اوکراین به روسیه

© Sputnik / Grigoriy Sisoevپالایشگاهی در روسیه
پالایشگاهی در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
اشتراک
روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه می نویسد، آمریکا از کی یف خواست تا حملات به تاسیسات انرژی روسیه را متوقف کند و هشدار داد که این حملات می تواند منجر به افزایش قیمت جهانی نفت شود.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه نوشت: "ایالات متحده از اوکراین خواست تا حملات به زیرساخت‌های انرژی روسیه را متوقف کند و هشدار داد که این حملات پهپادی می‌تواند به افزایش قیمت جهانی نفت منجر شود و اقدامات تلافی جویانه را تحریک کند".
گزارش شده است که هشدارهای ایالات متحده خطاب به مقامات ارشد سازمان امنیت اوکراین و اداره کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین بوده است.
یکی از مقامات گفت که کاخ سفید به طور فزاینده ای از "حملات گستاخانه" پهپادهای اوکراینی به تأسیسات نفتی در روسیه دلسرد شده است. واشنگتن همچنین نگران است که روسیه بتواند اقدامات تلافی جویانه ای علیه زیرساخت های انرژی که غرب به آن متکی است، انجام دهد.
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2024
نواک حجم کاهش تولید و صادرات نفت روسیه را ارزیابی کرد
این نشریه به نقل از یک نماینده شورای امنیت ملی کاخ سفید می گوید: "ما حملات به داخل روسیه را تشویق نمی کنیم و اجازه نمی دهیم. این نشریه هیچ نظری از سازمان سیا، سازمان امنیت اوکراین و اداره کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین دریافت نکرد.
از ابتدای ماه جاری پهپادهای اوکراینی چندین پالایشگاه نفت روسیه را مورد حمله قرار دادند. در میان آنها کارخانه هایی در نیژنی نووگورود، سامارا، مناطق ریازان و استان کراسنودار وجود دارد.
مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اوکراین به یک کشور تروریستی تبدیل شده است. از جمله 6 فوریه، رئیس شورای فدراسیون، والنتینا ماتوینکو، گفت که "دولت تروریستی اوکراین از هیچ کاری ابا ندارد"؛ هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای مسلح اوکراین حملات تروریستی را علیه تاسیسات مجتمع سوخت و انرژی روسیه انجام می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала