کرملین: اعزام سربازان خارجی به اوکراین پیامدهای جبران ناپذیر به همراه خواهد داشت

© AFP 2023 / Jean-Pierre Muller سربازان فرانسوی
سربازان فرانسوی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری اعلام کرد پیامدهای اعزام نیروهای نظامی خارجی به اوکراین می تواند جبران ناپذیر باشد.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین گفت: ما هنوز باید اطلاعات دقیقی به دست آوریم. تا آنجا که من می دانم، هیچ چیز روشن و دقیقی در این زمینه وجود ندارد. در هر صورت، ما قبلاً بارها گفته ایم که اعزام برخی از نیروهای نظامی خارجی به اوکراین پیامدهای بسیار منفی.و حتی عواقب جبران ناپذیر را به همراه خواهد داشت".
وی در مورد اظهارات الکسی گوچارنکو، نماینده پارلمان اوکراین مبنی بر اینکه فرانسه در حال بررسی امکان اعزام یک ماموریت نظامی به مناطق مرزی اوکراین در مرز بلاروس به منظور آزادسازی واحدهای نیروهای مسلح اوکراین مستقر در آنجا است، به این شکل اظهار نظر کرد.
یک مزدور اسیر تعریف کرد که چه کسانی در لژیون گرجستانی ارتش اوکراین می جنگند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
یک مزدور اسیر تعریف کرد که چه کسانی در "لژیون گرجستانی" ارتش اوکراین می جنگند
یک روز قبل، کرملین پیگیری امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در اظهارات خود درباره اعزام احتمالی یک گروه نظامی به اوکراین را خاطرنشان کرده بود.
رهبر فرانسه در ماه فوریه گفت، پاریس هر کاری را انجام خواهد داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کند. او در کنفرانسی درباره کمک به کی یف، موضوع اعزام نیروهای اروپایی به منطقه درگیری را مطرح کرد، اما نه رهبران کشورهای دیگر و نه مخالفان داخلی از او حمایت نکردند.
روزنامه لوموند نوشت، مقامات فرانسوی در تابستان 2023 شروع به بررسی موضوع اعزام پرسنل نظامی به اوکراین کردند. اشاره شد، ماکرون در ماه فوریه در یک جمع کوچک گفته است که "امسال" او "باید بچه ها را به اودسا بفرستد."
سرگئی ناریشکین مدیر سازمان اطلاعات خارجی روسیه گفت که فرانسه در حال آماده سازی یک گروه برای اعزام به منطقه درگیری است که در مرحله اول متشکل از حدود دو هزار پرسنل نظامی خواهد بود.
ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه خاطرنشان کرد که ورود یک گروه نظامی اروپایی به اوکراین به هیچ وجه وضعیت میدان نبرد را تغییر نخواهد داد و فقط عواقب ناگواری را برای کی یف در پی خواهد داشت. پوتین در واکنش به سخنان ماکرون در مورد نبودن خطوط قرمز برای فرانسه گفت که روسیه در رابطه با کشورهایی با چنین رویکردی هیچ محدودیتی نخواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала