لاوروف: روسیه از رقابت با ایران در بازار نفت هراس ندارد

© Photo / Telegram/Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federationسرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشور وی از اینکه ایران در بازار نفت با آن رقابت کند بیم ندارد چون کمبود مصرف کننده در این بازار وجود نخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در پاسخ به این سوال که آیا منافع مسکو و تهران می‌تواند با هم تلاقی پیدا کند، گفت: من در احیای حقوق قانونی ایران که فرصت توسعه با فروش نفت، دریافت درآمد و سرمایه گذاری سود حاصله را به این کشور می دهد، هیچ مشکلی نمی بینم. در چارچوب اوپک پلاس، که ایران و روسیه هر دو عضو آن هستند، درک روشنی از نحوه مذاکره و مصالحه وجود دارد. این طرح سالهاست که کار می کند. هیچ کس ضرر نمی کند، هیچ کس آزرده نمی شود".
جواد اوجی وزیر نفت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2024
تجارت ۵۰ میلیارد دلاری نفت و گاز ایران
علاوه بر این، وزیر خارجه روسیه معتقد است که بازار نفت و گاز رشد خواهد کرد. وی در مصاحبه ای برای پروژه مستند "نفت"خاطرنشان کرد: "چین سرعت رشد خود را کمی کاهش داده است. اما اگر به اعداد و ارقام نگاه کنید، نرخ رشد چین دو تا سه برابربیشتر از نرخی هستند که در بسیاری از کشورهای دیگر به ویژه در غرب وجود دارد. هند حتی سریعتر رشد می کند".
لاوروف افزود: "بنابراین، هیچ کمبودی در مصرف کنندگان وجود نخواهد داشت. در اینجا هیچ ترسی وجود ندارد. کشورهای عادی که اقدامات خود را بر اساس قوانین بین المللی استوار می کنند، همیشه تعادل قابل قبولی از منافع را خواهند یافت."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала