دستاوردهای موشکی ایران

© AP Photo / Sepahnewsموشک های ساخت ایران
موشک های ساخت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
اشتراک
ایران با موشک "هایپرسونیک -2" به جهش قابل توجهی در این عرصه دست یافته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، در سال ۱۴۰۲ حوزه موشکی ایران پیشرفت خوبی داشت. در این سال سامانه موشکی ارتقایافته "شفق"، موشک کروز برد بلند زمینی "پاوه"، موشک موشک "هایپرسونیک فتاح ۱"، موشک راهبردیِ برد بلند و نقطه زن "خرمشهر ۴" و موشک فتاح ۲ موشک هایپرسونیک (ابرفراصوت) به نمایش درآمد.
موشک های بومی ایران:
موشک بُرد بلند شفق، هوشمند و نقطه‌زن بوده و می‌تواند اهداف را از فاصله ۲۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.
سامانه موشکی قدر ۲۹ با برد ۱۵۰ کیلومتر، مجهز به چهار کیلوگرم سر جنگی نیز رونمایی شد که در عملیات‌های انتحاری و شناسایی کاربرد دارد. این سامانه موشکی که حائز قابلیت نصب بر روی انواع بالگردهای ۲۰۶ است.
سامانه موشک کروز حیدر. این سامانه‌ی موشکی با قابلیت نصب بر روی اغلب بالگردها، مجهز به Seeker یا سر جست‌وجوگر حرارتی، با برد ۲۰۰ کیلومتر و دقت بالا در نقطه‌زنی اهداف ثابت و متحرک است.
سامانه موشکی طلاییه یکی از موشک‌های الحاقی به نیروی دریایی ارتش در سال ۱۴۰۲ بود. موشک با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر.
موشک کروز دریایی نصیر هم با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر یک موشک کاملاً هوشمند است.
موشک کروز برد بلند زمینی "پاوه".
موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آنکه در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست. سرعت موشک فتاح ۱۳ ماخ است، برد این موشک ۱۴۰۰ کیلومتر تعیین شده که در محدوده هدف به صورت دقیق اصابت کند.
موشک خرمشهر یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های طراحی شده توسط متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع است که برد آن ۲۰۰۰ کیلومتر بوده و مجهز به سر جنگی از نوع شدید الانفجار با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم می‌باشد.
و موشک هایپرسونیک "فتاح ۲".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала