مکزیک از پذیرش مهاجران اخراج شده از تگزاس خودداری می کند

© AP Photo / Gregory Bullدیوار روی دیوار : ساکنین مرز آمریکا و مکزیک چطور زندگی می کنند
دیوار روی دیوار : ساکنین مرز آمریکا و مکزیک چطور زندگی می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2024
اشتراک
وزارت امور خارجه این کشور آمریکای لاتین اعلام کرد که دولت مکزیک تحت هیچ شرایطی قصد ندارد مهاجران خود را که پس از اجرایی شدن قانون SB4 در تگزاس، قصد دارند به خاک خود بازگردند، بپذیرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه مکزیک در بیانیه ای اعلام کرد: "مکزیک مجدداً بر حق قانونی خود برای حمایت از حقوق شهروندان خود در ایالات متحده و ایجاد سیاست های مهاجرتی خود در قلمرو خود تأکید می کند. مکزیک اهمیت یک سیاست مهاجرتی یکپارچه و تلاش های دوجانبه با این کشور را برای اطمینان از اینکه مهاجرت مردم ایمن، منظم و با احترام به حقوق بشر آنها است و به تصمیمات قانونی ایالتی یا محلی وابسته نیست، تشخیص می دهد. از این نظر، مکزیک تحت هیچ شرایطی بازگشت از ایالت تگزاس را نمی پذیرد."
مکزیکو سیتی اجرایی شدن قانون SB4 تگزاس را محکوم کرد که اختیارات نیروهای امنیتی محلی را گسترش می دهد و از جمله به آنها اجازه می دهد تا شهروندان این کشور را که مجوز اقامت ندارند به مکزیک اخراج کنند.
در ادامه بیانیه وزارت خارجه مکزیک می آید: "مکزیک قاطعانه هرگونه اقدامی را که به مقامات ایالتی یا محلی اجازه انجام وظایف کنترل مهاجرت، بازداشت و بازگرداندن شهروندان یا خارجیان به قلمرو مکزیک را می دهد، رد می کند. مکزیک همچنین مقررات قانونی را به چالش می کشد که بر حقوق بیش از 10 میلیون نفر مکزیکی تبار ساکن تگزاس تأثیر می گذارد و محیطی خصمانه ایجاد می کند که در آن جامعه مهاجر در معرض اعمال نفرت، تبعیض و تقسیم نژادی قرار می گیرد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала