مسکو: آمریکا و ناتو در حال توسعه فناوری های تسلط ذهنی هستند

© Sputnik / Stringer  /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم آمریکا ارتش آمریکا
پرچم آمریکا ارتش آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2024
اشتراک
مشاور وزیر دفاع روسیه در مقاله مفهومی خود می نویسد، متخصصان نظامی ایالات متحده و ناتو شروع به تشکیل یک تئاتر ذهنی از عملیات نظامی با انواع سلاح های اساساً جدید کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته آندری ایلنیتسکی، امروزه ماهیت و محتوای عملیات نظامی به شدت در حال تغییر است، تسخیر و شکست حوزه ذهنی دشمن بیش از کنترل قلمرو اهمیت پیدا می کند.
وی در مقاله خود برای مجله Arsenal of the Fatherland نوشت: "متخصصان نظامی ایالات متحده و ناتو در حال تشکیل یک تئاتر ذهنی از عملیات نظامی با سلاح های اساسی جدید برای کشتار هدفمند و انبوه دشمن هستند. حوزه ذهنی در حال تبدیل شدن به مهمترین حوزه عملیاتی ناتو است. این ارتش آمریکا و ناتو هستند که وظیفه گذار از سلطه اطلاعاتی به سلطه شناختی ذهنی را به عنوان عامل تعیین کننده در پیروزی استراتژیک نهایی بر دشمن تعیین کرده اند."
همانطور که مشاور وزیر دفاع روسیه اشاره می کند، فناوری های سلطه شناختی-ذهنی جدید در دانشگاه های هاروارد و پرینستون، فرماندهی عملیات روانی و امور غیرنظامی ارتش ایالات متحده، مرکز نوآوری ناتو و مرکز جنگ اطلاعات مشترک وزارت دفاع ایالات متحده در حال توسعه است.
همانطور که ویکتور موراخوفسکی، سردبیر ارشد این مجله، برای اسپوتنیک تصریح کرد، ابزار اصلی ایالات متحده در مبارزه برای هژمونی خود در صحنه ذهنی عملیات نظامی، تنزل و بی مسئولیتی است. آنها در دولت ها و جوامعی ایجاد می شوند که هدف تجاوز قرار می گیرند. به ویژه، انحطاط طبقه سیاسی در کشورها القا می شود.
موراخوفسکی مجموعه‌ای از سلاح‌های ذهنی ایالات متحده و ناتو را فهرست کرد که برای وارد کردن تنزل و بی‌مسئولیتی به جامعه مورد حمله ضروری هستند.
وی گفت: "اول از همه، این یک راه اندازی مجدد یا پاک کردن تاریخ یا فرهنگ ملی است که باعث بی مسئولیتی نسبت به گذشته می شود. ابزار دیگر تقلید از قدرت مشروع است که منجر به بی مسئولیتی در برابر جامعه، قبل از زمان حال می شود. ابزار یا سلاح دیگر ایدئولوژی زدایی با عدم پاسخ به سؤالات ما چیستیم؟، ما کیستیم، چرا هستیم؟ این بی مسئولیتی در قبال آینده است."
شرق و غرب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2024
گزارش و تحلیل
شکست های پیاپی بلوک غرب در جنگ نفوذ با بلوک شرق
موراخوفسکی از دیگر سلاح های ذهنی غرب نام برد: غلبه ایمان به نیروهای بازاری که منجر به بی مسئولیتی در برابر تولید و جامعه می شود، شرکت های فراملی، اتحادیه های سایه که منجر به بی مسئولیتی در برابر قانون می شود و همچنین تسلط اقلیت ها که منجر به بی مسئولیتی در برابر اکثریت می شود.
همانطور که ایلنیتسکی اشاره می کند، در شرایط چنین جنگ تمدنی با غرب، جامعه روسیه به یک جهان بینی و ایدئولوژی مشترک نیاز دارد، یعنی مبانی معنوی و ارزشی سیاست روسیه باید در درجه اول باشد.
مشاور وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: "در چارچوب رویکرد تمدنی، کاهش مشکل حفظ فضای ذهنی فرهنگی-تاریخی روسیه به امنیت اطلاعات دیگر موضوعیتی ندارد و به معنای واقعی کلمه در برابر چشمان ما منسوخ می شود که ابتکار راهبردی را برای روسیه فراهم نخواهد کرد. برای پیروزی در برخورد تمدنی با غرب، تدوین و اتخاذ استراتژی امنیت روانی روسیه ضروری است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала