رسانه ها از زمان شروع تولید مهمات های ناتویی در اوکراین مطلع شدند

© AP Photo / Matt Rourkeپرتابه های کالیبر 155 میلی متری
پرتابه های کالیبر 155 میلی متری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2024
اشتراک
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از منابع خود می نویسد که اوکراین تا نیمه دوم سال 2024 تولید مهمات کالیبر 155 میلی متری خود را که در میدان جنگ با کمبود آنها مواجه هستند، آغاز نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه به نقل از یکی از مقامات شرکت دولتی اوکراینی Ukroboronprom می نویسد: شرکت‌های دفاعی اوکراین نیز در تلاش هستند تا با تولید مهمات 155 میلی‌متری استاندارد ناتو، که برای سامانه‌های توپخانه‌ای که توسط حامیان غربی اوکراین تامین می‌شود، نیازهای فوری نیروهای مسلح را برآورده کنند.... تولید آنها تا "نیمه دوم سال جاری آغاز نخواهد شد."
به گفته مقامات اوکراینی، فهرست طولانی از محدودیت ها - از کمبود بودجه کافی تا یافتن باروت کافی - مانع از افزایش تولید صنعت اوکراین می شود.
این روزنامه به نقل از رئیس کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات اوکراین، الکساندر زاویتنویچ، می گوید: "بودجه دولتی ما کافی نیست".
در همان زمان، یکی از مقامات Ukroboronprom به واشنگتن پست گفت که آنها به زودی به نقطه ای می رسند که به اندازه باروت یافته شده، مهمات خواهند ساخت.
سامانه ضد هوایی بوک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2024
سرنگونی 13 موشک "وامپیر" اوکراینی بر فراز منطقه بلگورود روسیه
توپخانه 155 میلی متری توسط کشورهای ناتو استفاده می شود. ایالات متحده هویتزرهای دوربرد M777 با کالیبر 155 میلی متری را به اوکراین تحویل داده و نیروهای اوکراینی فعالانه از آنها برای گلوله باران شهرهای جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک استفاده می کنند. همچنین توپخانه خودکششی PzH 2000آلمان، توپ های خودکششی کراب لهستانی و CAESAR فرانسوی با استفاده از گلوله های این کالیبر در اختیار نیروهای اوکراینی قرار گرفته است.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع حل و فصل این درگیری بوده و کشورهای ناتو را مستقیماً به ان می کشاند درگیری و به منزله بازی با آتش است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح بلکه با از جمله با آموزش پرسنل در بریتانیای کبیر، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری شرکت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала