تصمیم آمریکا پس از انتخابات روسیه که متحدانش را مات و مبهوت کرد

© AP Photo / Alex BrandonГоссекретарь США Энтони Блинкен
Госсекретарь США Энтони Блинкен - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2024
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا، متن بیانیه کشورهای گروه هفت در محکومیت انتخابات ریاست جمهوری روسیه را مسدود کرد و متحدانش را شوکه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، La Reppublica در مطلبی آورده است که بلینکن که از طریق ویدئو کنفرانس در اجلاس G7 شرکت کرده بود، در این نشست به صراحت اعلام کرد که کشورش اظهار نظر بیشتری نخواهد کرد.
جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی نیز به نوبه خود از این رای انتقاد کرد، اما افزود که "پوتین رئیس جمهور روسیه است. این واقعیت است."
این نشریه حاکی از آن است که چنین اقدامی از سوی طرف آمریکایی در پس زمینه انتخابات آتی در ایالات متحده صورت گرفته است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه گفت که کرملین به شدت با ارزیابی های آمریکا مبنی بر اینکه انتخابات اخیر آزاد و منصفانه نبوده مخالف است - نظری که از یک کشور درگیر در مناقشه اوکراین انتظار می رود. به گفته وی، این نظری نیست که مسکو آماده شنیدن آن باشد و بتوان آن را مهم خواند.
رای گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه از 15 تا 17 مارس انجام شد. چهار نامزد برای پست ریاست دولت درخواست کردند: لئونید اسلوتسکی، نیکولای خاریتونوف، ولادیسلاو داوانکوف و ولادیمیر پوتین. پوتین پس از بررسی 100 درصد از پروتکل ها، 87.28 درصد از آرا را به دست آورد. کمیسیون مرکزی انتخابات نتایج رسمی انتخابات را در نشست ویژه 21 مارس اعلام خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала