محدودیت های جدید کمیته المپیک برای ورزشکاران روس در المپیک پاریس

© AFP 2023 / Fabrice CoffriniСкульптура, представляющая людей, несущих колец Олимпиады перед штаб-квартирой Международного олимпийского комитета (МОК) в Лозанне
Скульптура, представляющая людей, несущих колец Олимпиады перед штаб-квартирой Международного олимпийского комитета (МОК) в Лозанне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2024
اشتراک
کمیته اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) پرچم و سرود ورزشکاران بی طرف (AIN) را تایید کرد که روس ها در جایگاه آنها در المپیک پاریس شرکت خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خاطرنشان می شود که کمیته اجرایی IOC در مورد تعدادی از عناصر پروتکل در مورد مشارکت AIN بحث و تصمیم گیری کرد - این یک پرچم و سرود است که کلماتی ندارد و فقط برای این منظور ایجاد شده است. علاوه بر این، مدال های کسب شده توسط ورزشکاران بی طرف در جدول مدال ها دیده نمی شود.
همچنین جیمز مک‌لئود، مدیر دپارتمان روابط با کمیته‌های ملی المپیک (NOC) گفت: "کمیته اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به ورزشکاران روسی اجازه شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های 2024 پاریس را نداد."
وی تاکید کرد: "ورزشکاران بی طرف از آنجایی که بی طرف هستند در رژه هیئت شرکت نخواهند کرد، اما به آنها فرصت داده می شود تا این رویداد را تجربه کنند. این همان اصل است که ورزشکاران یوگسلاوی در سال 1992 با وضعیتی بی طرف در مراسم افتتاحیه شرکت کردند. در مورد مراسم اختتامیه متعاقبا تصمیم گیری خواهد شد.
در 8 دسامبر، IOC پذیرش ورزشکاران روسی و بلاروسی در بازی های پاریس را در وضعیت بی طرف انفرادی، با رعایت تعدادی از معیارها اعلام کرد. با این حال، ورزشکاران بی طرف و همراهان آنها باید از هرگونه فعالیت مرتبط با پرچم ملی، سرود، نشان یا هر نماد دیگر روسیه، فدراسیون های ملی یا کمیته های المپیک، و همچنین از حمایت از عملیات نظامی ویژه در هر رویداد رسمی یا در رسانه ها قبل، حین و بعد از بازی های المپیک خودداری کنند. رئیس کمیته المپیک روسیه (ROC)، استانیسلاو پوزدنیاکوف، بعداً اعلام کرد که شرایط IOC برای اکثریت قریب به اتفاق ورزشکاران روسیه غیرقابل قبول است، فقط تعداد کمی از آنها با حضور در بازی ها موافقت می کنند.
دستیار رئیس جمهور روسیه، ایگور لویتین، قبلاً گفته بود که ولادیمیر پوتین به وزارت ورزش و ROC دستور داده است تا پیشنهاداتی را برای حضور ورزشکاران روسی در المپیک 2024 ارائه کند. این بازی ها از 26 جولای تا 11 آگوست در پاریس برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала