توافق اروپا با آمریکا بر سر قراردادی برای پرتاب ماهواره با اسپیس ایکس

CC0 / / ماموریت استارلینک از اسپیس ایکس
ماموریت استارلینک از اسپیس ایکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2024
اشتراک
نشریه آمریکایی پولیتیکو با استناد به بیانیه دو دیپلمات ناشناس گزارش می دهد که اتحادیه اروپا توافقی با ایالات متحده امضا کرده است که به آن اجازه می دهد ماهواره های گالیله خود را با استفاده از موشک های شرکت آمریکایی SpaceX کارآفرین ایلان ماسک به فضا پرتاب کند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه پولیتیکو در مطلبی اعلام کرد، اتحادیه اروپا روز سه شنبه توافقنامه ای با ایالات متحده امضا کرد که به آن اجازه می دهد برای پرتاب ماهواره های خود به اسپیس ایکس ایلان ماسک پول پرداخت کند.
به گفته پولیتیکو، این توافق برای اتحادیه اروپا به دلیل تاخیرهای طولانی در عرضه نسل بعدی سامانه موشکی آریان 6 اروپا ضروری است. لغو دو پرتاب سایوز از فرودگاه فضایی گویان در آوریل و سپتامبر 2022، و همچنین تاخیر در انتشار آریان 6، اتحادیه اروپا را وادار می کند تا به دنبال جایگزینی برای از سرگیری فوری پرتاب های ماهواره گالیله باشد.
بر اساس این توافق، کارکنان تعیین شده توسط اتحادیه اروپا یا آژانس فضایی اروپا (ESA) باید به "تجهیزات و اسناد طبقه بندی شده" مربوط به گالیله دسترسی داشته باشند و اتحادیه اروپا حق دارد محافظانی را برای محافظت از تجهیزات خود مستقر کند.
در صورت شکست پرتاب، ESA اجازه بازیابی، ذخیره و ارسال زباله ها را به اروپا خواهد داشت. همانطور که اشاره شد، توافقنامه امنیتی باید هفته آینده به طور رسمی با ایالات متحده امضا شود. ماهواره های گالیله که هر کدام حدود 700 کیلوگرم وزن دارند، قرار است در 27 مارس عازم ایالات متحده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала