انتقاد از طرح استفاده از دارایی های روسیه برای حمایت از اوکراین در آلمان

© AP Photo / Fritz ReissНемецкий политик Сара Вагенкнехт
Немецкий политик Сара Вагенкнехт - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2024
اشتراک
معاون پارلمان بوندستاگ، گفت که قصد کشورهای اروپایی و به ویژه آلمان برای استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین یک سلب مالکیت آشکار است که به نظم جهانی آسیب می زند.
به گزارش اسپوتنیک، سارا واگنکنشت در یک کنفرانس مطبوعاتی هفتگی در بوندستاگ، در اظهار نظر در مورد مسدود شدن ذخایر روسیه و طرح های استفاده از آنها برای حمایت از اوکراین گفت: "این یک سلب مالکیت واقعی است، که طبیعتاً منجر به این خواهد شد که کشورهایی که ممکن است بخشی از بلوک غرب نباشند، با دقت فکر کنند که آیا ذخایر خود را به یورو نگه دارند یا خیر".
این واقعیت که چنین اقداماتی آشکارا در آلمان اعلام شد توسط رئیس حزب آلمانی برای عقل و عدالت سارا واگنکنشت به عنوان یک تحول خطرناک تلقی می شود، از جمله به این دلیل که روسیه قول داده بود به همان روش پاسخ دهد.
او افزود: "ما در حال ورود به نظم جهانی هستیم که در آن، در واقع، سیاست بین‌الملل دیگر به قانون و حقوق مالکیت احترام نمی‌گذارد - یعنی چیزی که کشورهای دارای اقتصاد بازار همیشه به آن احترام می‌گذارند."
پیش از این، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رهبران فرانسه و لهستان، گفته بود که درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه در اروپا برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده می شود.
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای G7 تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان حدود 300 میلیارد یورو مسدود کردند. حدود 200 میلیارد یورو در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب های Euroclear بلژیکی - یکی از بزرگترین سیستم های تسویه در جهان است. اتحادیه اروپا در حال بررسی راه های استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای تامین مالی بازسازی اوکراین است.
بانک مرکزی اروپا هشدار داد که این امر می‌تواند در درازمدت خطرات اعتباری را برای پول اروپا به همراه داشته باشد و خواستار "نگریستن فراتر از این درگیری جداگانه" و جستجوی راه‌های دیگر برای تامین مالی کی یف شد.
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود." وزارت خارجه روسیه مسدود کردن دارایی های روسیه در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала