ارزیابی واشنگتن از چشم انداز اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2024
اشتراک
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده نسبت به اظهارات سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در مورد آمادگی فرانسه برای اعزام نیروهای خود به اوکراین بی اعتماد است؛ خود واشنگتن نیز قصد ندارد نیروهای خود را به آنجا بفرستد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه شنبه گفت: "فرانسه در حال آماده سازی گروهی برای اعزام به اوکراین است؛ در مرحله اول، حدود دو هزار نظامی به منطقه جنگی اعزام خواهند شد. به دلیل تلفات نظامیان خود در اوکراین، رهبری ارتش فرانسه از نارضایتی افسران می ترسد؛ او همچنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر مشکلاتی برای یافتن "داوطلبان" وجود دارد.
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "اول از همه، من به هر اطلاعاتی که از سوی مقامات روسی می رسد مشکوک خواهم بود. ثانیاً، من از شرکای فرانسوی خود دعوت می کنم تا در مورد این موضوع صحبت کنند. اگر این درست باشد، باز هم تکرار می‌کنم: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا کاملاً روشن کرده است که ایالات متحده آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست."
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در گذشته اخیر موضع مشابهی را ابراز کرده بود.
وزارت دفاع روسیه بارها از انهدام مزدوران کشورهای ناتو خبر داده و حضور آنها در منطقه عملیات نآمی ویژه را ثبت کرده است. سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه به ویژه در پایان سال گذشته در نشست گسترده هیئت وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که از آغاز عملیات ویژه تا کنون بیش از 5.8 هزار جنگجوی خارجی از جمله جنگجویان خارجی کشته شده اند، از جمله از کشورهای ناتو: 1427 از لهستان، 466 از ایالات متحده و 344 از بریتانیا.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала