پنتاگون نسبت به روند حمایت از روسیه در نیجر ابراز نگرانی کرد

CC0 / Pixabay / گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2024
اشتراک
سی ان ان به نقل از منابع گزارش داد، پنتاگون نگران روند طرفداری از روسیه توسط مقامات نیجر است که مهمترین شریک ایالات متحده در شمال غرب آفریقا بود.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که شورشیانی که قدرت را در نیجر به دست گرفتند، توافقنامه نظامی با ایالات متحده را که به ارتش آمریکا اجازه حضور در خاک این کشور آفریقایی را می داد لغو کردند. دلایل این تصمیم فاش نشده است.
منابع پنتاگون به سی ان ان گفتند که این اعلامیه چند روز پس از نشست پرتنش مقامات نیجر که پس از کودتای ژوئیه 2023 قدرت را به دست گرفتند و دیپلمات های آمریکایی با مقامات نظامی از جمله ژنرال مایکل لنگلی، فرمانده فرماندهی آمریکا در آفریقا منتشر شد. هیئت آمریکایی در این دیدار نسبت به تشدید حضور نظامی روسیه در نیجر ابراز نگرانی کرد. منابع می گویند که این بحث خشم رهبران نیجر را برانگیخت.
به گفته یک منبع نظامی آمریکایی آگاه، اکنون مقامات آمریکایی نگران هستند که با گسترش حضور روسیه در نیجر، غرب نفوذ خود را در منطقه مهم استراتژیک ساحل از دست بدهد.
ارتش نیجر در پایان ماه جولای در تلویزیون ملی اعلام کرد که رئیس جمهور محمد بازوم از قدرت برکنار شده است. ارتش به رهبری فرمانده گارد ریاست جمهوری، ژنرال عبدالرحمن تیچیانی که قدرت را در این کشور به دست گرفت، از لغو توافقات نظامی با فرانسه خبر داد. خروج ارتش فرانسه در پایان دسامبر 2023 تکمیل شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала