لهستان و آلمان ائتلافی را برای تامین تانک به اوکراین فعال می کنند

© AP Photo / Evgeniy MaloletkaUkrainian servicemen ride atop an armored vehicle with a Ukrainian flag, on the outskirts of Donetsk, Ukraine
Ukrainian servicemen ride atop an armored vehicle with a Ukrainian flag, on the outskirts of Donetsk, Ukraine - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2024
اشتراک
معاون نخست وزیر و وزیر دفاع ملی لهستان پس از دیدار با وزیر دفاع آلمان، گفت: "لهستان و آلمان در حال فعال کردن ائتلافی برای تامین تانک به اوکراین هستند."
به گزارش اسپوتنیک، ولادیسلاو کوسینیاک-کامیش، روز دوشنبه پس از دیدار با بوریس پیستوریوس گفت: "در بیست و ششم مارس، ما به عنوان رهبران – لهستان و آلمان – ائتلافی از قابلیت‌های زرهی را به نفع حمایت از اوکراین فعال خواهیم کرد."
وی بدون اشاره به موارد این فعال سازی گفت: "این یکی از مهمترین ائتلاف های ایجاد شده است. ما رهبران این پروژه هستیم. سایر شرکای ما هم داوطلب شده اند، مانند بریتانیا، سوئد، ایتالیا که تمایل خود را برای شرکت در این ائتلاف اعلام می کنند، اما کسانی که آن را ایجاد می کنند آلمان و لهستان هستند. در ورشو، فعال شدن ائتلاف زرهی در 26 مارس انجام می شود."
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، متحدان اروپایی و آمریکایی کی یف برنامه کمک نظامی به اوکراین را آغاز کردند. در ژانویه تا فوریه 2023، سرانجام به اصطلاح "ائتلاف تانک" تشکیل شد که شامل آلمان، لهستان، پرتغال، فنلاند، اسپانیا، سوئد، کانادا، دانمارک، هلند و همچنین بریتانیا (با تانک های چلنجر 2) و ایالات متحده آمریکا (با تانک های آبرامز) بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала