سهم اقتصاد دیجیتال در ایران چقدر است؟

© President.irرئیسی
رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2024
اشتراک
رئیسی رویکرد دولت مردمی به اقتصاد دیجیتال را نگاهی فرصت‌محور و تحول‌ساز دانست
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم" رئیس‌جمهور ایران اظهار داشت که دولت بر حفظ و جذب استعدادهای کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال و برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی تأکید دارد.
رئیس‌جمهور با اشاره به هدف‌گذاری رشد 8درصدی برای اقتصاد کشور و همچنین ضرورت ارتقای بهره‌وری برای تحقق رشد اقتصادی و رونق تولید، سهم اقتصاد دیجیتال را به‌واسطه اشتغالزایی، سرعت بازگشت سرمایه، بهره‌وری بالا و کاهش هزینه‌ها در تحقق این اهداف بسیار مهم و مؤثر دانست و بر افزایش حمایت‌های مالی و حقوقی و همچنین فراهم کردن فضای مناسب برای حضور و مشارکت بیشتر بخش خصوصی در این عرصه تأکید کرد.
رئیسی رویکرد دولت مردمی به اقتصاد دیجیتال را نگاهی فرصت‌محور و تحول‌ساز دانست و با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کلان کشورهای مختلف برای رونق بخشیدن به کسب‌وکارهای دیجیتال، افزود: "دولت مردمی بر حفظ و جذب استعدادهای کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال و برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی تأکید دارد".
آمریکا از آغاز جنگ الگوریتمی در جهان خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
روسیه در زمره 10 کشور برتر دنیا در بکارگیری هوش مصنوعی
وی تنظیم‌گری‌ها و وضع مقررات برای فعالان عرصه کسب‌وکارهای دیجیتال را حلقه مفقوده برای حفظ پیشتازی در این عرصه دانست و با گلایه از کم‌کاری‌های گذشته در حوزه رگولاتوری اقتصاد دیجیتال، بر تداوم اقدامات در حال انجام برای تسریع در به‌روزشدن و جبران این عقب‌ماندگی تأکید کرد. ایجاد محیطی سالم، رقابتی و آرام با دسترسی آسان به بازارهای داخلی و خارجی از جمله ملزومات رونق اقتصاد دیجیتال برای فعالین این بخش است.
وی با ابراز اینکه نظام اجرایی کشور به فعالین بخش اقتصاد دیجیتال اعتماد دارد و مسائل و چالش‌های احتمالی پیش‌ِروی فعالین این بخش را پیگیری خواهد کرد، از فعالان کسب‌وکارهای دیجیتال خواست با شناخت مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای حل آنها در ارائه خدمات به مردم و ارتقای کیفیت زندگی آنها نقش‌آفرینی کنند.
هوشمندسازی تمام خدمات دولت، تقویت تدابیر حفاظت از داده‌ها، تدوین برنامه‌های لازم برای بهره‌مندی از فناوری‌های جدید از جمله هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء و تلاش برای ارتقای بهره‌وری با کمک متخصصان و فعالان عرصه دیجیتال، از دیگر برنامه‌های دولت بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آنها اشاره کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала