پنتاگون: باید ذخایر تسلیحاتی آمریکا را تکمیل کنیم

© Photo / IRNAپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2024
اشتراک
پنتاگون اعلام کرد که باید 6.5 میلیارد دلار تسلیحات آمریکا را تکمیل کند.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ با اشاره به درخواست پنتاگون از کنگره نوشت که وزارت دفاع آمریکا پس از تخصیص تسلیحات به اوکراین باید انبارهای خود را با گلوله های توپخانه 155 میلی متری به ارزش 2.1 میلیارد دلار، موشک های ضد رادار هیمارس به ارزش 915 میلیون دلار، اجزای سامانه پدافند هوایی پاتریوت به ارزش 800 میلیون دلار و سایر تسلیحات تکمیل کند.
در این مقاله آمده است: دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اولویت های قانونگذاران را 6.5 میلیارد دلار برای تکمیل ذخایر نظامی ایالات متحده برای جایگزینی تسلیحات ارسال شده به اوکراین تعیین کرده است.
ارتش آمریکا در درخواست خود همچنین نیاز به تکمیل انبارهای موشک های GMLRS برای سامانه های موشک پرتاب چندگانه هیمارس به قیمت 549 میلیون دلار، خرید سامانه های ضد تانک TOW به قیمت 348 میلیون دلار و تجهیزات دید در شب به قیمت 308 میلیون دلار را اعلام کرد.
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2024
واکنش سخنگوی کرملین به اظهارات رئیس پنتاگون درباره خطر جنگ بین روسیه و ناتو
تمامی تسلیحات، تجهیزات و اجزای آن قرار است از شرکت های نظامی-صنعتی آمریکایی مستقر در ایالت های مختلف این کشور خریداری شود.
گفتنی است، این فهرست بخشی از کل فهرست تسلیحاتی به ارزش 10 میلیارد دلار است که ایالات متحده از انبارهای خود در اختیار اوکراین قرار داد، اما هرگز بودجه ای از کنگره برای غرامت دریافت نکرد.
پیش از این روزنامه پولیتیکو گزارش داده بود که پنتاگون 10 میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده است، اما هنوز بودجه ای برای تکمیل ذخایر خود دریافت نکرده است. این وزارتخانه انتظار دارد که این بودجه در درخواست اضافی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، که برای تخصیص میلیاردها دلار کمک به اوکراین، تایوان و اسرائیل است، لحاظ نشود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала