حمله ارتش اوکراین به شعبات رای گیری در استان خرسون

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevsky /  مراجعه به بانک تصاویر Колонна военной техники ВС РФ в Армянске
Колонна военной техники ВС РФ в Армянске - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2024
اشتراک
نیروهای مسلح اوکراین به شعبات رای گیری در کاخوفکا در استان خرسون حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون انتخابات منطقه ای در کانال تلگرامی خود خبر داد که نیروهای اوکراینی شعبات رای گیری در کاخوفکا و بریلوفکا در استان خرسون را گلوله باران کردند.
در بیانیه کمیسیون انتخابات منطقه ای آمده است: در کاخوفکا تلفات جانی وجود ندارد. چند نفر در بریلوفکا مجروح شدند، آنها در حال دریافت کمک هستند. به لطف اقدامات هماهنگ کارمندان قوه مجریه، رای دهندگان از ساختمان ها تخلیه شدند.
همزمان، در اسکادوفسک، یک بمب دست ساز در یک سطل زباله در نزدیکی یک شعبه رای گیری کار گذاشته شد؛ در نتیجه این انفجار کسی آسیب ندید.
انتخابات ریاست جمهوری روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2024
بیش از یک میلیون شهروند روسیه در انتخابات ریاست جمهوری به صورت آنلاین رای دادند
در مناطق جدید روسیه: جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک، استان های خرسون و زاپوروژیه، انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار برگزار می شود.
شورای فدراسیون انتخابات ریاست جمهوری را برای 17 مارس 2024 برنامه ریزی کرده است. رای گیری سه روز 15، 16 و 17 مارس به طول خواهد انجامید. در 29 منطقه، علاوه بر رای گیری حضوری، از رای گیری الکترونیکی از راه دور نیز استفاده خواهد شد.
در این انتخابات، چهار نامزد برای پست ریاست دولت روسیه رقابت می کنند: لئونید اسلوتسکی، نیکولای خاریتونوف، ولادیسلاو داوانکوف و ولادیمیر پوتین.
استان خرسون پس از همه پرسی در سپتامبر 2022 بخشی از روسیه شد. طرف اوکراینی مشروعیت این استان را به رسمیت نمی شناسد و به بمباران استان ادامه می دهد. روسیه اکنون 75 درصد از این استان را تحت کنترل دارد و کرانه سمت راست رود دنیپر از جمله شهر خرسون در اختیار نیروهای اوکراینی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала