کاخ سفید: هیچ نشانه ای از آمادگی روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای نمی بینیم

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisضبط و کنترل تلفن های همراه کارکنان کاخ سفید
ضبط و کنترل تلفن های همراه کارکنان کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2024
اشتراک
کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده هیچ نشانه ای از آمادگی فدراسیون روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین نمی بیند.
به گزارش اسپوتنیک، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه ادعا می شود فدراسیون روسیه در حال آماده شدن برای استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین است نمی بیند و آنها خودشان نیز آمادگی تغییر استراتژی هسته ای خود را ندارند.
ولادیمیر پوتین در مصاحبه با روزنامه‌نگار دیمیتری کیسیلوف گفت: روسیه تنها در صورتی آماده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است که صحبت از موجودیت کشور روسیه باشد و به حاکمیت و استقلال کشور آسیب وارد کند. به گفته رئیس جمهور فدراسیون روسیه، هرگز نیازی به استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی در طول عملیات ویژه وجود نداشته است.
ژان پیر در یک جلسه توجیهی برای روزنامه نگاران، در مورد اظهارات رهبر روسیه اظهار داشت: ما هیچ دلیل واقعی برای تنظیم آمادگی نیروهای هسته ای خود نمی بینیم... یا هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه روسیه در حال آماده شدن برای استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین است، وجود ندارد.
پیشتر، شبکه "سی ان ان" به نقل از مقامات دولت آمریکا گزارش داده بود که ایالات متحده در پایان سال 2022 نگران و در حال آماده شدن برای حمله احتمالی روسیه به اوکراین با استفاده از سلاح های هسته ای بود اگرچه آنها اطلاعاتی در مورد بسیج نیروهای هسته ای روسیه نداشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала