چرا آمریکا به قطب شمال نیاز دارد؟

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Самолет с участниками 10-й Большой арктической экспедиции под руководством полярника Матвея Шпаро приземлился в аэропорту Лонгйир в Шпицбергене
Самолет с участниками 10-й Большой арктической экспедиции под руководством полярника Матвея Шпаро приземлился в аэропорту Лонгйир в Шпицбергене - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2024
اشتراک
کارشناس علوم نظامی روسیه گفت که آمریکا به قطب شمال نیاز دارد تا سلاح های هسته ای را برای تهدید فدراسیون روسیه در آنجا مستقر کند.
الکساندر بارتوش، عضو آکادمی علوم نظامی روسیه به اسپوتنیک گفت که واشنگتن به دنبال توسعه نظامی در منطقه قطب شمال است تا بتواند در آنجا تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را که می‌تواند منافع روسیه را تهدید کند، قرار دهد.
پیشتر، بیزینس اینسایدر گزارش داد که ایالات متحده در تلاش است تا توانمندی های نظامی خود را در قطب شمال برای مقابله با روسیه و چین در منطقه احیا کند. به گفته این نشریه، ایالات متحده شروع به سرمایه گذاری مجدد منابع برای ایجاد نیروهایی با قابلیت جنگیدن در آب و هوای سرد کرده است تا شرایطی را ایجاد کند که برای جلوگیری از درگیری ها کافی باشد.
آمریکایی ها در حال حاضر به سمت این حرکت می کنند. آنها موفق شدند تا فنلاند و سوئد را به ناتو ملحق کنند. و این فرصت هایی را برای استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در آنجا (در منطقه قطب شمال) ایجاد می کند که منافع روسیه در قطب شمال را تهدید می کند.
آمریکا در تلاش است تا امکانات نظامی خود را در قطب شمال احیا کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2024
آمریکا در تلاش است تا امکانات نظامی خود را در قطب شمال احیا کند
وی تاکید کرد: چنین تسلیحاتی را می توان روی زیردریایی ها و کشتی هایی قرار داد که قادر به حرکت در شرایط قطب شمال هستند. به همین دلیل است که روسیه از قبل طیف وسیعی از اقدامات را برای تقویت حضور نظامی خود در قطب شمال اتخاذ کرد تا از چنین وضعیتی جلوگیری کند.
به گفته وی، دلایل مختلفی برای علاقه واشنگتن به منطقه قطب شمال وجود دارد. اولاً، این ذخایر عظیم نفت و گاز و سایر مواد معدنی در کف دریاهای قطب شمال هستند. ثانیاً، ایالات متحده به دنبال حفظ امکان کنترل بر مسیر دریای شمال است. این کوتاه‌ترین مسیر از آسیا به اروپا است. ثالثاً، ایالات متحده به دنبال آزادی دریانوردی در دریاهای شمالی است تا بتواند کشتی های حامل موشک کروز را در آنجا مستقر کند که به آنها اجازه می دهد از این طریق به خاک روسیه شلیک کنند.
پیشتر، شبکه تلویزیونی "ان بی سی نیوز" به نقل از یکی از بنیانگذاران شرکت اطلاعاتی و تحلیلی Strider Intelligence، اریک لوسک، گزارش داد که روسیه احتمالاً ده سال یا بیشتر از ایالات متحده در توسعه قطب شمال جلوتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала