اظهار نظر کارشناسان خارجی در مورد مصاحبه ولادیمیر پوتین با خبرگزاری روسی

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر Интервью Владимира Путина гендиректору "России сегодня" Дмитрию Киселеву
Интервью Владимира Путина гендиректору России сегодня Дмитрию Киселеву - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز در مصاحبه ای با دمیتری کیسیلوف، رئیس خبرگزاری راسیا سیودنیا شرکت کرد.
سمیر ایوب، کارشناس لبنانی تاریخ و روابط بین الملل در مورد مصاحبه اخیر ولادیمیر پوتین به اسپوتنیک گفت که به طور کلی رئیس جمهور روسیه سیاست خارجی روسیه در قبال ناتو و ایالات متحده به طور خاص را تشریح کرد.
پوتین یادآور شد که روسیه با انواع مختلفی از تهدیدها روبرو است: از جمله عملیات تروریستی رژیم اوکراین، که غرب آن را به سمت آن سوق می دهد، و همچنین صحبت برخی رهبران ناتو در مورد اعزام ارتش و سربازان خود به اوکراین. اما همه اینها در شرایطی اتفاق می‌افتد که کشورهای غربی متحمل زیان‌هایی شده‌اند.
کین آن، کارشناس نظامی چینی در مورد این مصاحبه به اسپوتنیک گفت که موافق است که سوئد و فنلاند با پیوستن به ناتو اشتباه کردند. اگرچه از لحظه پیوستن به ائتلاف "زیر یک چتر" قرار می گیرند، اما در عین حال وارد رویارویی با روسیه قدرتمند و همچنین سایر کشورهای مخالف ناتو می شوند که از این لحظه به تهدیدهای بالقوه یا مستقیم برای آنها تبدیل می شوند.
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2024
آنونس مصاحبه رئیس خبرگزاری "راسیا سیودنیا" با ولادیمیر پوتین + ویدئو
خوائو کلودیو پیتیلو، مورخ برزیلی درباره مصاحبه ولادیمیر پوتین با دیمیتری کیسیلوف به اسپوتنیک گفت: این یک هشدار واضح است که در آن رئیس جمهور روسیه هشدار می دهد که روسیه کشوری با حاکمیت مستقل است.
وی ادامه داد: 200 سال است که می دانیم ایالات متحده چه نقشی در جهان دارد: مداخلات، تهاجم، کودتا، تخریب حاکمیت. آمریکا کشوری است که از تهاجم و حمله به کشورهای مستقل ابایی ندارد و این مفهوم "سرنوشت آشکار" که آمریکا برای خود انتخاب کرده است به شدت تهدیدکننده است. زیرا همه می بینند که چگونه ایالات متحده از نابودی سوریه حمایت می کند، از اوکراین فاشیست حمایت می کند و از تعدادی از اقدامات تروریستی در اطراف روسیه حمایت می کند. این باعث نگرانی رئیس جمهور روسیه می شود که از اقدام در دفاع از کشورش ابایی نکرده است. این کمترین چیزی است که آمریکا باید بفهمد و به آن توجه کند. زیرا این دکترین نظامی آمریکا بهای جان انسان ها را به دنبال دارد و ایده امپریالیسم این است که این کشورها را در موقعیتی فرودست نگه دارد. و روسیه به اندازه کافی سرمایه تاریخی دارد که اجازه نمی دهد تابع کسی باشد.
خوائو کلودیو پیتیلو افزود: پوتین در این مصاحبه هشدار داد که نیروهای روسیه برای جنگ هسته‌ای آماده هستند و احتمال انجام آزمایش‌های هسته‌ای را در صورت انجام آن توسط آمریکا رد نمی‌کند.
این مورخ برزیلی تاکید کرد: ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود تهدیدی به آغاز جنگ هسته ای نکرد، او فقط به حق دفاع روسیه استناد کرد.
وی گفت: هشدار پوتین در پی اظهارات نگران کننده ای از سوی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه است که اعلام کرد در صورت لزوم، نیروهای فرانسوی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای مبارزه با نیروهای روسی وارد خاک اوکراین خواهند شد.
به گفته پیتیلو، از آنجایی که فرانسه کشوری است که دارای تسلیحات هسته‌ای است، بیانیه مکرون هشدار می‌دهد که "تشدید تنش می‌تواند به جنگ هسته‌ای منجر شود."
این کارشناس همچنین تأکید کرد که ایالات متحده نه تنها در تصویب معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای که پس از جنگ سرد امضا شد، شکست خورد، بلکه "به تهاجم بزرگ جهانی برای تسلط بر یک قاره، بلکه بر سیاره زمین ادامه داد".
به گفته پیتیلو، پوتین در اعلامیه انتقادی خود از امپریالیسم و ​​استعمار تأکید کرد که "گسترش غرب سرمایه داری به سایر قاره های جهان مبتنی بر استثمار و خشونت بوده است" و گفت که در این زمینه، "روسیه یک بحث جدید، یک بازآرایی، یک کنسرت جدید ملت ها را پیشنهاد می کند. کشورها این امکان را دارند که این وضعیت را معکوس کنند و بر سرنوشت خود مسلط شوند."
پیتیلو همچنین تأکید کرد که مصاحبه‌های پوتین به از بین بردن روایت‌های دروغین غربی کمک می‌کند که آنچه را که با هدف گسترش روس هراسی در سراسر جهان منتشر می‌ شود، او به عنوان دیدگاه تحریف‌شده از واقعیت طبقه‌بندی می‌کند.
وی در پایان گفت: پوتین هر بار که صحبت می‌کند، با این جنگ فرهنگی، این دروغ می‌جنگد و به مردم دنیا اجازه می‌دهد تا درباره او و روسیه بیشتر بدانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала