کارشناس آفریقای جنوبی: روسیه موجب توسعه آفریقا می شود

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин выступает на пленарном заседании II Cаммита и форума "Россия - Африка"
Президент РФ Владимир Путин выступает на пленарном заседании II Cаммита и форума Россия - Африка  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
اشتراک
کارشناس آفریقای جنوبی گفت که غرب به جز وام دادن هیچ کمکی به آفریقا نکرده است.
کوفی کواکو، محقق ارشد مرکز مطالعات آفریقایی-چینی در دانشگاه ژوهانسبورگ، در مورد مصاحبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اسپوتنیک گفت که روسیه چیزی برای ارائه به آفریقا دارد، برخلاف غرب که در سال های اخیر هیچ کمکی به جز ارائه وام های کلان نکرده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه نگار دیمیتری کیسیلوف گفت که اظهارات ضد روسی پاریس ممکن است ناراحتی برای آنچه که در آفریقا اتفاق می افتد باشد.
کواکو بیان کرد: روسیه به نیرویی تبدیل خواهد شد که استعمار را از آفریقای فرانسوی زبان بیرون خواهد کرد. چین از قدرت نرم در جبهه اقتصادی استفاده می کند، در حالی که روسیه به همراه چین موجب توسعه آفریقا می شود. غرب در این کشورها برنامه غیرتوسعه ای داشت. تنها چیزی که آنها ارائه می دهند وام های کلان و نرخ های بهره بالا از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است.
Интервью Владимира Путина гендиректору Россия сегодня Дмитрию Киселеву - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
نکات مهم گفتگوی ولادیمیر پوتین در مصاحبه با خبرگزاری روسی + ویدئو
به گفته این کارشناس، کشورهای غربی در سال‌های اخیر برای کمک به آفریقا "هیچ کاری انجام نداده‌اند" و این یک مشارکت درست نیست، بلکه یک رابطه استعماری نو است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال ورزشگاه جام ملت‌های آفریقا که در ساحل عاج ساخته شد، توسط روس‌ها ساخته شد. چرا فرانسوی‌ها آن را نساختند؟ چون این برنامه مربوط به توسعه نیست.
این تحلیلگر همچنین گفت که با پوتین موافق است که هیچ تحریکی در آفریقا از سوی روسیه وجود ندارد و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه باید از ابراز نارضایتی خود از رئیس جمهور روسیه دست بردارد.
وی در پایان گفت: رئیس جمهور پوتین درست می گوید. اگر ماکرون تجاوز خود را به روسیه فرافکنی می کند، پس باید بداند که کشورهای آفریقایی به دنبال جایگزین هستند. این کشورها با بیکاری بالا، فقر بالا، فساد و نابرابری روبرو هستند و اقتصاد آنها ضعیف است. فقط نخبگان سود می برند. ورود چین و روسیه نشان می دهد که شرایط در حال تغییر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала