درهای روسیه برای حل و فصل مسالمت آمیز باز است اما با شرایط خودش

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر Интервью Владимира Путина гендиректору "Россия сегодня" Дмитрию Киселеву
Интервью Владимира Путина гендиректору Россия сегодня Дмитрию Киселеву - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2024
اشتراک
اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی ارتش آمریکا: روسیه درهای خود را نبسته است، برای حل و فصل مسالمت آمیز باز است، اما فقط با شرایطی که برای خودش قابل قبول است.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی ارتش آمریکا در گفتگو با اسپوتنیک گفت: پوتین به صراحت گفته است که هر نیروی آمریکایی یا اروپایی در خاک اوکراین ذاتاً خصمانه تلقی خواهد شد و هدف حمله قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، هرگونه تلاش برای مداخله واقعی، یعنی ورود نیروهای متعدد و غیره، مداخله مستقیم تلقی می شود که می تواند منجر به درگیری مستقیم روسیه و ناتو شود، یعنی دوباره به موضوع جنگ هسته ای بازگردیم.
وی خاطرنشان کرد: درهای روسیه همچنان به روی یک راه حل مسالمت آمیز باز است، اما اصطلاحات رئیس جمهور روسیه در زمینه مذاکرات صلح با اوکراین، نویدبخش خوبی نیست. وی به شایعاتی مبنی بر مصرف مواد مخدر توسط رئیس جمهور اوکراین اشاره کرد. پوتین گفت: هرگونه مذاکره بین روسیه و اوکراین باید بر اساس واقعیت باشد و نباید وابسته به مواد روانگردان باشد.
ریتر افزود: او به آمریکا اعتماد ندارد. او در این مصاحبه این را به صراحت بیان کرد. اما او همچنین گفت که هر رابطه آتی باید بر اساس توافق‌هایی باشد که به دقت مذاکره شده و دارای ضمانت‌های کتبی و تضمین‌هایی در مورد آن باشد. به ویژه با توجه به وضعیت اسفناک کنونی روابط روسیه و آمریکا، این نقطه بسیار بالایی است.
وی تاکید کرد: نکته این است که کسانی که انتظار داشتند روسیه شکست خورده، ضعیف و مطیع را ببینند، برعکس متقاعد شدند - این اصلاً روسیه ای نیست که ولادیمیر پوتین در مصاحبه خود به جهان ارائه کرد. در مقابل، او خاطرنشان کرد که روسیه خواهان درگیری نیست، اما اگر کسی آن را آغاز کند، با علاقه به آن دست خواهد یافت. و اگر کشورهای دیگر به دنبال صلح با روسیه باشند، این امر با شرایط قابل قبول برای روسیه انجام خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала