کاهش ذخایر تسلیحاتی آمریکا به دلیل جنگ در اوکراین و خاورمیانه

© Photo / U.S. Air Force/Master Sgt. Lance Cheungموشک هوا به زمین جدید ارتش آمریکا
موشک هوا به زمین جدید ارتش آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2024
اشتراک
نشریه غربی اعلام کرد، در صورت وقوع یک درگیری جدید در مقیاس بزرگ، به عنوان مثال با چین، ایالات متحده به شرکای منطقه ای خود وابسته خواهد بود، زیرا ذخایر تسلیحات آمریکایی به دلیل جنگ در اوکراین و خاورمیانه به شدت کاهش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که درگیری‌ها در اوکراین و خاورمیانه باعث کاهش ذخایر تسلیحات ایالات متحده شده و نگرانی‌هایی را در مورد وضعیت پایگاه صنعتی دفاعی این کشور افزایش داده است.
در این گزارش آمده است: "در یک درگیری احتمالی آینده، به ویژه با چین، ایالات متحده ممکن است نتواند تمام سلاح‌هایی را که برای پیروزی نیاز دارد تولید کند. خبر خوب این است که آمریکا شرکای منطقه‌ای دارد که می‌توانند به پر کردن این شکاف کمک کنند".
در عین حال، بلومبرگ خاطرنشان می کند که قوانین موجود و اینرسی بوروکراتیک به ایالات متحده اجازه نمی دهد تا از پتانسیل صنعتی متحدان خود به طور کامل استفاده کند.
این مقاله خاطرنشان می‌کند که در یک درگیری احتمالی با چین، ایالات متحده می‌تواند در یک هفته کل زرادخانه موشک‌های ضد کشتی دوربرد خود را که تولید هر کدام دو سال طول می‌کشد، صرف یک هفته کند. علاوه بر این، کارخانه های کشتی سازی ایالات متحده زمانی برای تعمیر کشتی ها ندارند، چه رسد به ساخت کشتی های جدید، در حالی که چین می تواند تولید را نسبتاً سریع افزایش دهد.
به گفته این نشریه، متحدان موجود ایالات متحده در منطقه، مانند کره جنوبی، ژاپن و استرالیا، "برای مهار پکن حیاتی هستند." تاکید می‌شود که همکاری‌های دفاعی-صنعتی نزدیک‌تر با این کشورها پتانسیل کلی را گسترش می‌دهد. با این حال، چنین همکاری هایی به دلیل تعدادی محدودیت از جمله کنترل های سختگیرانه صادرات ایالات متحده و همچنین قوانینی که برای جلوگیری از نشت فناوری تسلیحات ایالات متحده طراحی شده اند، با مشکل مواجه می شود.
پیشتر وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفته بود که همزیستی مسالمت آمیز اساس روابط آمریکا و چین است و نمی توان عواقب درگیری بین دو قدرت بزرگ را تصور کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала