مسکو: برای ایجاد تصویری منفی از آمریکا در رسانه ها، پخش سخنرانی های بایدن کافی است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه
وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2024
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به گزارش آمریکایی ها درباره عملکرد "خرابکارانه" رسانه های روسی گفت: "اگر رسانه ها می خواستند تصویری منفی از ایالات متحده ایجاد کنند، سخنرانی های جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را شبانه روز پخش می کردند".
به گزارش اسپوتنیک، در گزارشی که قبلاً از فرماندهی جنوبی ایالات متحده منتشر شده بود، آمده بود که ایالات متحده به کار رسانه های روسی در آمریکای لاتین، از جمله اسپوتنیک موندو و کانال تلویزیونی RT، به عنوان تلاشی برای تضعیف منافع واشنگتن در منطقه نگاه می کند.
زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: "اگر روسیه یا هر رسانه دیگری بخواهد تصویری منفی از واشنگتن ایجاد کند، برای گزارش‌ها یا مستندها هزینه نمی‌کند، بلکه صرفاً سخنرانی‌های بایدن را 24 ساعته پخش می‌کند."
به گفته این فرماندهی، ایالات متحده به عنوان یک "دولت حریص و امپریالیستی با هدف به حداکثر رساندن استخراج منابع از این قاره" ظاهر می شود. به گفته ارتش، تمایل روسیه برای "ترویج فضایل جهان چندقطبی" در میان کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی با هدف تخریب روابط بین ایالات متحده و شرکای آن در منطقه است.
در ماه فوریه، مرکز تحلیلی آمریکایی آتلانتیک شورای اعلام کرد که موقعیت روسیه در فضای اطلاعاتی آمریکای لاتین یکی از قدرتمندترین موقعیت‌ها در منطقه است و به دلیل حضور رسانه های روسی در چندین پلتفرم اینترنتی، از جمله اسپوتنیک و RT، تهدیدی برای منافع ایالات متحده است.
وضعیت رسانه های روسی در غرب در سال های اخیر به طور فزاینده ای دشوار شده است. در نوامبر سال 2016، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای مبنی بر لزوم مقابله با رسانه‌های روسی به تصویب رساند که اسپوتنیک و RT به عنوان تهدیدهای اصلی در این سند نام برده شدند. شماری از سیاستمداران غربی از جمله سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا و همچنین رئیس جمهور فرانسه اسپوتنیک و آر تی را به دخالت در انتخابات آمریکا و فرانسه متهم کردند اما هیچ مدرکی ارائه نکردند. در مارس گذشته، لورا ریچاردسون، رئیس فرماندهی جنوبی پنتاگون، با اشاره به موفقیت‌های اسپوتنیک و RT در آمریکای لاتین، که اعتماد به ایالات متحده را تضعیف می‌کند، از کنگره درخواست بودجه اضافی برای مبارزه با رسانه‌های روسی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала