پرواز هواپیماهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Шведский многоцелевой истребитель четвёртого поколения Сааб JAS 39 "Грипен" во время демонстрационного полета на Международной авиационно-космической выставке Dubai Airshow 2017
Шведский многоцелевой истребитель четвёртого поколения Сааб JAS 39 Грипен во время демонстрационного полета на Международной авиационно-космической выставке Dubai Airshow 2017 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2024
اشتراک
رسانه: هواپیماهای سوئدی که به تازگی به ناتو پیوستند برای اولین بار در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه به پرواز درآمدند.
به گزارش اسپوتنیک، پورتال Itamilradar خبر داد که برای اولین بار از زمان پیوستن سوئد به ناتو، هواپیماهای نیروی هوایی این کشور اسکاندیناوی در نزدیکی مرز روسیه به پرواز درآمدند.
بر اساس گزارش رسانه ها، دو هواپیما در نزدیکی استان کالینینگراد پرواز کردند. اولین هواگرد آواکس ساب 340 بود که مجهز به سیستم تشخیص هدف در بردهای دور است.
سفیر ایالات متحده از زمان پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2024
وزارت خارجه آمریکا: پروتکل الحاق سوئد به ناتو تصویب شد
دومین هواگرد، گلف استریم S102B بود که برای شناسایی الکترونیکی طراحی شده است. این هواپیما در امتداد مرز روسیه و بلاروس با لهستان پرواز کرد.
سوئد روز پنجشنبه رسماً به ناتو پیوست و سی و دومین عضو این ائتلاف شد.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه هشدار داد که الحاق این کشور اسکاندیناوی به بلوک نظامی پیامدهای منفی خواهد داشت. به گفته وی، روسیه اقداماتی مشابه را انجام خواهد داد که در چارچوب الحاق فنلاند به این ائتلاف وضع می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала