اروپا باید برای خروج آمریکا از ناتو آماده شود

© AP Photo / Armando FrancaThe flags are taken down at the Nato summit in Lisbon, Portugal which ended late Saturday Nov 20 2010
The flags are taken down at the Nato summit in Lisbon, Portugal which ended late Saturday Nov 20 2010 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2024
اشتراک
رسانه: اروپا باید برای سناریویی آماده شود که در آن آمریکا از ناتو خارج خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تلگراف به نقل از تعدادی از دیپلمات های کشورهای ناتو نوشت که اعضای اروپایی ناتو باید برای سناریویی آماده شوند که در آن ایالات متحده از ائتلاف خارج خواهد شد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قبلاً به صراحت گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر آمریکا، ممکن است در ژوئن 2025 نشست ناتو را برای بحث در مورد آینده این ائتلاف تشکیل دهد. این سیاستمدار که در یک گردهمایی حامیان خود در کارولینای جنوبی صحبت می کرد، گفت که زمانی که رئیس جمهور بود، رئیس یک "کشور بزرگ" ناتو که نامش فاش نشده بود از او پرسید که آیا ایالات متحده از این ائتلاف در صورت وقوع "حمله روسیه" محافظت خواهد کرد. ترامپ به او گفت که این کار را انجام نخواهد داد، زیرا کشورهای ناتو بودجه کافی برای دفاع اختصاص نمی دهند. رئیس جمهور سابق افزود که "آنها (فدراسیون روسیه) را تایید می کند تا هر کاری که می خواهند انجام دهند." ترامپ همچنین از عملکرد این ائتلاف ابراز نارضایتی کرد و تهدید کرد که اگر شرکای اروپایی مسئولیت مالی بیشتری برای امنیت خود نداشته باشند، ایالات متحده را از این سازمان خارج خواهد کرد.
جنت یلن  وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا Джэнет Йеллен  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024
یلن: سخنان ترامپ در مورد ناتو متحدان را نسبت به آمریکا دچار تردید می کند
به گفته این روزنامه، پایتخت‌ها (کشورهای اروپایی ناتو) باید با توجه به تهدیدات دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده) برنامه‌ای داشته باشند و توانایی‌های نظامی خود را بازنگری کنند.
یک دیپلمات اروپایی به این روزنامه گفت که اظهارات دونالد ترامپ درباره عضویت ایالات متحده در ناتو غیرقابل انکار است.
دیپلمات دیگری از یکی از کشورهای ناتو به این روزنامه گفت که سخنان ترامپ تنها "وابستگی بیش از حد" اروپا به ایالات متحده را بیشتر نشان می دهد. به عقیده وی، باید بین کشورهای اروپایی عضو ناتو در مورد چگونگی محافظت از خود در صورت خروج آمریکا از ناتو بحث شود.
دیپلمات سوم گفت که عدم قطعیت پیرامون عضویت ایالات متحده در ناتو باید پایتخت های اروپایی را زیر سوال ببرد که آیا برنامه ریزی نظامی فعلی آنها به روز است یا خیر.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала