"به مذاکرات برگردیم". تسلیحات جدید روسیه باعث ترس و وحشت در آمریکا می شود

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر موشک‌ قاره‌پیمای سنگین سارمات
موشک‌ قاره‌پیمای سنگین سارمات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2024
اشتراک
اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی آمریکا و بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل در مصاحبه ای با روزنامه نگار دنی هایفونگ اعلام کرد روسیه به دلیل سلاح های استراتژیک جدید به برتری هسته ای غیرقابل انکاری نسبت به ایالات متحده آمریکا دست یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، این تحلیلگر آمریکایی گفت: "روس‌ها بهترین سلاح‌های هسته‌ای راهبردی را در جهان ایجاد کرده‌اند. <...> در حال حاضر، روس‌ها، بدون شک، برتری هسته‌ای بر ایالات متحده دارند".
به گفته ریتر، غرب با سوق دادن و مجبور کردن روسیه به توسعه فعالانه زرادخانه هسته ای و نیروهای مسلح متعارف خود، مرتکب اشتباهی مرگبار شده است. او افزود که ارتش نوسازی شده و آبدیده شده روسیه در جریان نبردها، در صورت وقوع یک درگیری هسته‌ای تمام عیار بر نیروهای ناتو برتری خواهد داشت.
موشک بالستیک قاره پیمای سنگین سارمات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
داده نمایی
موشک بالستیک قاره پیمای سنگین "سارمات" + داده نمایی
بازرس سابق سازمان ملل گفت: "من فکر می کنم ما (ایالات متحده) باید به میز مذاکره در مورد سلاح های هسته ای استراتژیک بازگردیم."
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیام سالانه خود در مجلس فدرال گفته بود که ارتش روسیه به زودی جدیدترین موشک‌های قاره‌پیمای سنگین "سارمات" را در حالت نگهبانی رزمی به نمایش خواهد گذاشت.
روز چهارشنبه، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد جنگ هسته ای "آخرین راه چاره و سلاح وداع" است و گفت و گوها درباره استفاده از آن در پایتخت های غربی فوق العاده غیر مسئولانه است.
کرملین بارها اعلام کرده است که مسکو برنامه ای برای استفاده از سلاح هسته ای ندارد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاکید کرده که هیچ برنده ای در جنگ هسته ای وجود نخواهد داشت. وی تاکید کرد: بدخواهان باید بدانند که روسیه چنین سلاح هایی در اختیار دارد، اما مسکو هیچ کسی را تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала