بایدن سربازان آمریکایی را به اوکراین نمی فرستد

© AP Photo / Evan Vucciجو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2024
اشتراک
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، طی سخنرانی خود در کنگره تأیید کرد که اوکراین کما فی السابق درخواست اعزام سربازان آمریکایی به این کشور را مطرح نکرده بلکه فقط به دریافت تسلیحات بیشتر نیاز دارد.
به گزارش اسپوتنیک، او گفت: "آنها اعزام سرباز آمریکایی را درخواست نکرده اند. در واقع، هیچ سرباز آمریکایی در جنگ اوکراین وجود ندارد و من متعهد به حفظ این وضع هستم."
بایدن خاطرنشان کرد که تمام چیزی که کیف درخواست می کند، تامین تسلیحات است.
رئیس‌جمهور آمریکا فرصت را از دست نداد تا سلف خود، دونالد ترامپ، جمهوری‌خواه را به خاطر اینکه به گفته بایدن، هنگام صحبت درباره درگیری در اوکراین در برابر رهبری روسیه "تعظیم و سرخم" کرد، از دست نداد.
Танк M1A3 Abrams армии США во время учений. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2024
گورستان تانک ها؛ آمریکا به انهدام تانک های "آبرامز" در اوکراین واکنش نشان داد
بایدن در توضیح سخنان مخالف سیاسی خود گفت: "فکر می‌کنم این شرم آور، خطرناک و غیرقابل قبول است.
کنگره، به دلیل موضع اکثریت جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، هنوز از درخواست دولت آمریکا مبنی بر اختصاص 60 میلیارد دلار دیگر برای کی یف حمایت نکرده است. تخصیص‌های قبلی در دسامبر سال گذشته به پایان رسید و بخش‌هایی از بسته‌های کمک‌های نظامی که قبلاً اعلام شده بود در اجرای قراردادهای قبلی به اوکراین می‌آیند.
مسکو بارها اعلام کرده است که کمک های نظامی غرب برای اوکراین نوید خوبی ندارد و تنها درگیری را طولانی می کند و محوله های سلاح های غربی به اهداف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала