سنای سوئیس خواستار تخصیص دارایی های بلوکه شده روسیه به کی یف شد

© AFP 2023 / FABRICE COFFRINI پرچم سوییس سوئیس
پرچم سوییس سوئیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2024
اشتراک
مجلس سنای سوئیس از دولت خواست تا پول های بانک مرکزی فدراسیون روسیه را به اوکراین تخصیص دهد.
به گزارش اسپوتنیک، مجلس سنای سوئیس در بیانیه ای اعلام کرد که سناتورهای سوئیسی رای دادند تا دولت سوئیس مبلغ حدود 8.5 میلیارد دلار از بودجه بلوکه شده بانک مرکزی روسیه را برای کمک به بازسازی اوکراین استفاده کند.
در این بیانیه آمده است: دارایی های دولت روسیه و سازمان های نزدیک به آن که به عنوان بخشی از تحریم ها بلوکه شده اند، باید به عنوان غرامت به اوکراین پرداخت شود. شورای کانتون ها روز پنجشنبه با 21 رای موافق، 19 رای مخالف و 3 رای ممتنع مجموعه ای از پیشنهادات مشابه شورای ملی را تصویب کرد.
سناتورها از دولت سوئیس می خواهند که برای ایجاد چارچوب قانونی لازم در سطح بین المللی اقدام کند. سرویس مطبوعاتی سنا افزود که دولت از این ایده حمایت می کند.
بانک مرکزی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
چه مقدار پول سرمایه گذاران غربی در روسیه مسدود شده است؟
به گفته ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس، حقایق کاملاً واضح است: روسیه قوانین بین المللی را به طور جدی نقض کرده است، بنابراین باید برای خساراتی که ایجاد کرده است غرامت بپردازد.
سوئیس عضو اتحادیه اروپا یا ناتو نیست، اما برن از 24 فوریه 2022 تقریباً به تمام تحریم های اروپا علیه فدراسیون روسیه پیوسته است. از 25 نوامبر 2022، دارایی های مالی خصوصی بلوکه شده در سوئیس بالغ بر 7.5 میلیارد فرانک بود که 15 ملک ضبط شده در سوئیس به آن اضافه شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала