گزارش و تحلیل

رسانه: پیروزی روسیه عملا تضمین شده است؛ آیا واشنگتن همچنان سرسخت خواهد بود؟

© AP Photo / Libkosرسانه: پیروزی روسیه عملا تضمین شده است؛ آیا واشنگتن همچنان سرسخت خواهد بود؟
رسانه: پیروزی روسیه عملا تضمین شده است؛ آیا واشنگتن همچنان سرسخت خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2024
اشتراک
غرب از تلاش برای نجات کی یف دست نمی کشد، اما کاملاً واضح است که این کار به کجا می رسد.
اسپوتنیک ارزیابی وضعیت منطقه درگیری اوکراین را توسط یکی از کاربران پورتال خبری چینی سوهو مورد توجه شما قرار می دهد.
این روز ها، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، سر و صدا به راه انداخته و از کشورهای ناتو خواست نیروهای خود را برای کمک به نیروهای مسلح اوکراین بفرستند. مسکو در مواجهه با وضعیت بین المللی دشوارتر، آرامش نسبی حفظ می کند. اما بعید است آمریکایی ها، پس از بیانیه اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بتوانند آرام بخوابند. پوتین بی پرده گفت: همه باید به خاطر داشته باشند که هرگونه تلاش برای تهاجم به قلمرو کشورش محکوم به شکست است. تجربه تاریخی نشان می‌ دهد که روسیه کشورهای غربی را که دارای نقشه‌های ناپسند بودند مجبور می‌کرد به پایان غم انگیزی دست یابند.
در ادامه پوتین به سلاح های هایپرسونیک اشاره کرد. آیا همه می فهمند این یعنی چه؟ تسلیحات روسی از این نوع، خارج از رقابت هستند، اگرچه برخی از کشورها تجهیزات مشابهی دارند. فرقی نمی کند که مسکو فقط یک کلاهک پرتاب کند یا چند تا، حمله به اهداف نظامی دشمن بسیار مخرب خواهد بود. بیایید ایالات متحده آمریکا را به عنوان مثال در نظر بگیریم. آنها هنوز نتوانسته اند با موفقیت سلاح های مافوق صوت خود را توسعه دهند و اما موشک های روسی توانایی حمل کلاهک هسته ای را دارند.
عصر اوراسیا در راه است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2024
گزارش و تحلیل
عصر اوراسیا در راه است
با این حال، غرب مداخله خود را در درگیری اوکراین متوقف نکرده است. اخیراً اخبار قابل توجهی منتشر شده است: لهستان از نظر سهم تولید ناخالص داخلی در بودجه نظامی به عضو اصلی ناتو تبدیل شده است. و این کشور با بلاروس همسایه است. سیگنال هایی از تنش در مرز بین این دو دولت شنیده می شد. بنابراین، بسیاری بر این باور بودند که ناتو قرار است از لهستان به عنوان تکیه گاهی برای حمله به بلاروس استفاده کند و به این وسیله مستقیماً در عملیات نظامی بین مسکو و کی یف شرکت کند. در این راستا، افزایش ناگهانی هزینه های دفاعی لهستان یک پدیده قابل توجه است. چنین اخباری چیزی جز اعلان جنگ به مسکو نیست. روسیه در حالی که خودش تهدید شده برای تماشای آن آرام نخواهد نشست. غرب، دلایل برای رویارویی آن با روسیه هرچه که باشد، نباید آن را فراموش کند.
بسیاری از کشورهای "قاره کهن" قصد دارند برای ایجاد هرج و مرج و سپس توزیع مجدد منابع و بازگشت به بالای سلسله مراتب در منطقه، از لهستان استفاده کنند. اینقدر ساده لوح نباشید. آیا ایالات متحده شاهد این که اتحادیه اروپا میوه های پیروزی می خورد، خواهد بود؟
در واقع تمام نقشه های ایالات متحده هم اینک افشا شده است. اگر اروپا از واشنگتن اطاعت نکند و به روسیه حمله نکند، آمریکایی ها از آن به عنوان باری بی فایده خلاص می شوند. آنها وضعیت واحدهای رزمی خود را تنظیم می کنند، نیرو جمع می کنند و به صحنه عملیات آسیا و اقیانوسیه باز می گردند.
علاوه بر این، اروپایی ها هم اکنون نیم قدم با جنگ اسرائیل و فلسطین فاصله دارند. ایالات متحده می خواهد کشورهای "قاره کهن" را به خاورمیانه بیاورد و خودش مکث کند تا همزمان به وضعیت اوکراین رسیدگی کند: یا درگیری خواهد بود یا مذاکرات. آمریکایی ها شایعاتی در مورد قصد روسیه برای قرار دادن سلاح هسته ای در فضا منتشر می کنند. ایالات متحده در تلاش است تا توجه عمومی را به این موضوع جلب کند زیرا به دنبال اهرم جدیدی برای مذاکرات در چارچوب بحران اوکراین است. و همه اینها به این دلیل است که آمریکا قادر به دستیابی به پیروزی نیست. پیروزی روسیه عملا تضمین شده است. مسکو "برکت" سلاح های هاپرسونیک را دارا می باشد. آیا واشنگتن بازهم سرسخت خواهد بود؟
نویسنده: نگاه جدید پیشرو (前卫新视角 )
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала