رسانه: سوئد 11 مارس رسما به عضویت ناتو در می آید

© AP Photo / Johanna Geronسفیر ایالات متحده از زمان پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو خبر داد
سفیر ایالات متحده از زمان پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2024
اشتراک
شبکه تلویزیونی TV4 Nyheterna علام کرد، سوئد روز دوشنبه 11 مارس رسما به عضویت ناتو در می آید.
به گزارش سپوتنیک، در این بیانیه آمده است: "پرچم سوئد بعد از ظهر دوشنبه در مقر ناتو در بروکسل برافراشته خواهد شد. این آغاز عضویت در ناتو خواهد بود."
به گزارش این شبکه تلویزیونی، اولف کریسترسون نخست وزیر و میکائیل بودن فرمانده کل نیروهای مسلح سوئد در مراسم امضای پیوستن سوئد به این ائتلاف حضور خواهند داشت.
مراسم ملحق شدن متحد جدید به ناتو معمولاً در مقر آن در بروکسل برگزار می شود: اسناد مربوطه امضا می شود و پرچم عضو جدید برافراشته می شود. تکمیل رویه رسمی به منزله انتقال سند الحاق به قیمومت ایالات متحده تلقی می شود.
تاماس زویوک، رئیس جمهور مجارستان امروز قانونی را امضا کرد که توافقنامه الحاق سوئد به اتحادیه آتلانتیک شمالی را تصویب می کند. مجارستان آخرین کشوری بود که مجوز داد. در نتیجه، سوئد تقریباً یک سال پس از فنلاند به ناتو می‌پیوندد، اگرچه آنها در همان زمان، در ماه مه 2022، درخواست‌های خود را ارسال کردند.
همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اشاره کرد، پذیرش سوئد در بلوک نظامی پیامدهای منفی خواهد داشت. به گفته وی، روسیه اقداماتی مشابه اقداماتی را انجام خواهد داد که در چارچوب الحاق فنلاند تکمیل شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала