ترامپ پیروزی خود در انتخابات مقدماتی را الهام‌بخش خواند

© AP Photo / Tony Dejakدونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2024
اشتراک
رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در اظهار نظر درباره پیروزی قاطع خود در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در روز سه‌شنبه، گفت که "روز شگفت‌انگیز و الهام‌بخشی" داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ در جمع حامیانش در فلوریدا گفت: "این روز به دلیلی "سوپر سه شنبه" نامیده می شود. یک روز و عصر فوق العاده بود، لحظه ای باورنکردنی در تاریخ کشور ما. همچنین از بسیاری جهات غم انگیز بود، اما همچنین هیجان انگیز بود، زیرا قرار بود کاری را انجام دهیم که صادقانه بگویم، هیچ کس مدت طولانی قادر به انجام آن نبود."
بر اساس پیش بینی های رسانه های برجسته آمریکایی، ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در 11 ایالت از 15 ایالت پیروز شد و به برتری مطمئنی نسبت به رقیب اصلی خود، نماینده دائم سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، نیکی هیلی دست یافت. در عین حال، نتایج رای گیری در آلاسکا، ورمونت، یوتا و کالیفرنیا ناشناخته مانده است.
به گزارش NBC، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در حال حاضر موفق به کسب آرای 664 نماینده، هیلی - 46 شده است. در مجموع، ترامپ برای تبدیل شدن به نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آتی در ماه نوامبر، نیاز به جلب حمایت 1215 نماینده دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала