منحصر به فردی تانک روسی آرماتا در چیست؟

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر تانک "آرماتا"
 تانک آرماتا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2024
اشتراک
ویژگی تانک روسی تی-14 "آرماتا " برجک خالی از پرسنل و کپسول ایزوله آن برای خدمه است. متخصص نظامی روس الکسی لئونکوف درباره منحصر به فرد بودن این ماشین نظامی توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک ،اکنون طراحی تانک‌های جنگی مدرن در واقع ادامه همان طرحی است که قبل از جنگ جهانی دوم ایجاد شده بود، یعنی برجک سرنشین دار، یک مکانیک، یک محفظه جنگی و یک موتوری که بعداً فقط بهبود یافت. آرماتا این رویکرد را تغییر می‌دهد زیرا اولین تانک جنگی اصلی است که در آن ماژول جنگی غیرمسکونی و خودکار است و دیگر خدمه ندارد. اکنون سرنشین تانک در یک کپسول زرهی قرار دارد و بخش های این خودروی جنگی به این ترتیب توسط این کپسول‌های زرهی تقسیم شده است که امکان افزایش قابلیت بقای تانک را فراهم می‌کند.
Demonstration of T-14 Armata tank - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
گزارش و تحلیل
نشنال اینترست: "آرماتا" روسی علیه "لئوپارد" آلمانی، چه کسی برنده است؟
این کارشناس خاطرنشان کرد که حفاظت پویا، امنیت بیشتری را برای خدمه تانک فراهم می کند. به گفته وی، "آرماتا" قادر است اهداف شناسایی شده را در حالت خودکار شلیک کند. وی تاکید کرد: لودر اتوماتیک به شما امکان می دهد بسته به نوع هدف، مهمات را انتخاب کنید.
الکساندر پرنجیف، دانشیار گروه تحلیل سیاسی و فرآیندهای روانی-اجتماعی دانشگاه اقتصادی پلخانوف روسیه ، در اوایل ماه مارس، گفت که آرماتا به عنوان یک رهبر در میدان نبرد عمل می کند که می تواند داده های مربوط به اهداف را به سایر ماشین های نظامی منتقل کند.
بتازگی مدیر کل شرکت دولتی "روستخ"، سرگئی چمزوف، گفت که تانک تی-14 "آرماتا " به دلیل قیمت بالای آن خیلی در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین استفاده نمی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала