https://spnfa.ir/20240304/کاهش-آلودگی-هوای-تهران-با-برقی-شدن-حمل-و-نقل-عمومی-ممکن-خواهد-شد-19895887.html
کاهش آلودگی هوای تهران با برقی شدن حمل و نقل عمومی ممکن خواهد شد؟
کاهش آلودگی هوای تهران با برقی شدن حمل و نقل عمومی ممکن خواهد شد؟
اسپوتنیک ایران
در تهران، نقش خودروها در افزایش آلودگی هوا ۷۰ درصد است. 04.03.2024, اسپوتنیک ایران
2024-03-04T11:27+0330
2024-03-04T11:27+0330
2024-03-04T11:27+0330
ایران
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e6/07/1c/11815564_0:0:951:534_1920x0_80_0_0_72fa825905280a717578dfa6591322b2.jpg
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در تهران، به واسطه نقش ۷۰ درصدی که خودروها در افزایش آلودگی هوا دارند، توسعه خودرو برقی و در واقع برقی شدن سیستم حمل و نقل پایتخت، اجراییترین و در دسترسترین راهکار کاهش آلودگی هوای تهران است.وی افزود: "بر اساس آمار سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت، الان در کشور ما هزینه آلودگی هوا چیزی درحدود 30 میلیارد دلار است و تعداد تلفات آن در کلانشهرها نیز 20 هزار نفر است که توسعه خودرو برقی به کاهش این موارد کمک میکند. به ویژه در پایتخت، به واسطه نقش 70 درصدی که خودروها در افزایش آلودگی هوا دارند، توسعه خودرو برقی و در واقع برقی شدن سیستم حمل و نقل پایتخت، عملیترین و در دسترسترین راهکار کاهش آلودگی هوای تهران است.با توجه به افزایش مصرف بنزین در کشور که حدود 120 میلیون لیتر در روز رسیده است، خودرو برقی میتواند در صرفهجویی مصرف سوختهای فسیلی و بنزین کمک کنند و به جلوگیری از ناترازی که در سالهای آینده در انتظار کشور است، کمک کند. از نظر صرفهجویی در محل سوخت، برای یک خودرو که سالانه 20 هزار کیلومتر راه برود به اندازه 50 میلیون تومان برای دولت صرفهجویی میشود.بنابراین هم از نظر ملاحظات زیست محیطی و هم کاهش مصرف سوختهای فسیلی، خودرو برقی میتواند یک نقش موثر و کلیدی را برای سیستم حمل و نقل کشور به همراه داشته باشد.یک ویژگی دیگر خودروهای برقی شتاب ایدهآل آنهاست؛ در حالی که خودروهای احتراقی تنها در یک شرایط خاص میتوانند به یک شتاب 5 تا 6 ثانیه برسند، خودرو برقی این مدت را برای سرعت صفر تا 100 کیلومتر به صورت کاملاً نرمالی طی میکنند و الان خودروهای برقی با شتاب سه تا سه و نیم ثانیه توسعه پیدا کردهاند.تجربه جهانی نشان میدهد که روند توسعه خودرو برقی در این کشورها یک روند آرام و همراه با توسعه زیرساخت بوده و لذا ما هم نباید توقع داشته باشیم که از همان ابتدا تمام زیرساختهای خودروی برقی در کشور مهیا باشد".
https://spnfa.ir/20240116/تهران-در-کدام-ردیف-فهرست-پایتختهای-جهان-از-نظر-آلودگی-هوا-قرار-دارد-19356983.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e6/07/1c/11815564_0:0:719:539_1920x0_80_0_0_349ef930f6cbacc6bdd347e9a5de7635.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ایران
کاهش آلودگی هوای تهران با برقی شدن حمل و نقل عمومی ممکن خواهد شد؟
در تهران، نقش خودروها در افزایش آلودگی هوا ۷۰ درصد است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در تهران، به واسطه نقش ۷۰ درصدی که خودروها در افزایش آلودگی هوا دارند، توسعه خودرو برقی و در واقع برقی شدن سیستم حمل و نقل پایتخت، اجراییترین و در دسترسترین راهکار کاهش آلودگی هوای تهران است.
وی افزود: "بر اساس آمار سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت، الان در کشور ما هزینه آلودگی هوا چیزی درحدود 30 میلیارد دلار است و تعداد تلفات آن در کلانشهرها نیز 20 هزار نفر است که توسعه خودرو برقی به کاهش این موارد کمک میکند. به ویژه در پایتخت، به واسطه نقش 70 درصدی که خودروها در افزایش آلودگی هوا دارند، توسعه خودرو برقی و در واقع برقی شدن سیستم حمل و نقل پایتخت، عملیترین و در دسترسترین راهکار کاهش آلودگی هوای تهران است.
با توجه به افزایش مصرف بنزین در کشور که حدود 120 میلیون لیتر در روز رسیده است، خودرو برقی میتواند در صرفهجویی مصرف سوختهای فسیلی و بنزین کمک کنند و به جلوگیری از ناترازی که در سالهای آینده در انتظار کشور است، کمک کند. از نظر صرفهجویی در محل سوخت، برای یک خودرو که سالانه 20 هزار کیلومتر راه برود به اندازه 50 میلیون تومان برای دولت صرفهجویی میشود.
بنابراین هم از نظر ملاحظات زیست محیطی و هم کاهش مصرف سوختهای فسیلی، خودرو برقی میتواند یک نقش موثر و کلیدی را برای سیستم حمل و نقل کشور به همراه داشته باشد.
یک ویژگی دیگر خودروهای برقی شتاب ایدهآل آنهاست؛ در حالی که خودروهای احتراقی تنها در یک شرایط خاص میتوانند به یک شتاب 5 تا 6 ثانیه برسند، خودرو برقی این مدت را برای سرعت صفر تا 100 کیلومتر به صورت کاملاً نرمالی طی میکنند و الان خودروهای برقی با شتاب سه تا سه و نیم ثانیه توسعه پیدا کردهاند.
تجربه جهانی نشان میدهد که روند توسعه خودرو برقی در این کشورها یک روند آرام و همراه با توسعه زیرساخت بوده و لذا ما هم نباید توقع داشته باشیم که از همان ابتدا تمام زیرساختهای خودروی برقی در کشور مهیا باشد".