اسرائیل نماینده دائم خود در سازمان ملل را برای مشورت فراخواند

© Fotolia / W. Zikasساحل اسرائیل
ساحل اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2024
اشتراک
وزیر امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که گیلاد اردان نماینده دائم این کشور در سازمان ملل را برای مشورت فرا می خواند.
به گزارش اسپوتنیک، اسرائیل کاتز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "من به نماینده دائمی ما در سازمان ملل، گیلاد اردان، دستور داده ام که برای مشورت فوری در مورد تلاش سازمان ملل برای سرکوب گزارش جدی در مورد تجاوزهای گسترده توسط حماس و همراهانش در 7 اکتبر، به اسرائیل بازگردد."
به گفته کاتز، سازمان ملل تلاش کرد توجه را به این گزارش جلب نکند.
همچنین وزیر امور خارجه اسرائیل گفت: "حماس باید در سراسر جهان به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شود و کشورهای حامی این گروه باید به عنوان حامیان تروریسم شناخته شوند."
در همان زمان، تایمز اسرائیل خاطرنشان می کند که گزارشی که کاتز درباره آن صحبت می کند، دوشنبه به وقت نیویورک منتشر خواهد شد. انتظار می رود که شواهدی از ارتکاب اعمال خشونت جنسی توسط شبه نظامیان حماس در حمله 7 اکتبر به اسرائیل ارائه شود.
کاتز همچنین اضافه کرد که خروج آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) از نوار غزه ضروری است.
در ژانویه، اسرائیل 12 کارمند آنروا را به مشارکت در حمله حماس به اسرائیل متهم کرد. روز دوشنبه، نیروهای دفاعی اسرائیل فایل های صوتی مکالمه دو عضو آژانس را که به گفته ارتش اسرائیل در حمله 7 اکتبر شرکت داشتند، منتشر کرد. خاطرنشان می شود که یکی از آنها عضو حماس و دیگری عضو گروه جهاد اسلامی بود و هر دو به عنوان معلم در مدارس آنروا کار می کردند.
ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اسرائیل، حدود 450 نفر از اعضای گروه‌های مختلف، عمدتاً حماس، نیز کارمندان آنروا هستند.
در 7 اکتبر 2023، حماس به اسرائیل حمله کرد. اسرائیل در واکنش به این اقدام، عملیات نظامی علیه حماس در نوار غزه را آغاز کرد. این رویدادها باعث شده است که برخی گروه ها در خاورمیانه حملات خود را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه تشدید کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала