وزیر خارجه روسیه: ایده آمریکا برای اعلام عضویت فلسطین در سازمان ملل چیزی را تغییر نخواهد داد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر هواداران فوتبال با پرچم فلسطین در جام جهانی قطر 2022
هواداران فوتبال با پرچم فلسطین در جام جهانی قطر 2022 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2024
اشتراک
وزیر خارجه روسیه گفت که ایده آمریکا برای اعلام عضویت فلسطین در سازمان ملل چیزی را تغییر نخواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایده آمریکا برای اعلام عضویت فلسطین در سازمان ملل بیانیه زیبایی است، اما اگر این شامل تلاش های دیپلماتیک برای حل مناقشه در خاورمیانه باشد، آنگاه چیزی تغییر نخواهد کرد.
لاوروف گفت: روسیه اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه ایالات متحده و تعدادی از کشورهای غربی یک ایده دارند: فلسطین را به عضویت سازمان ملل اعلام کنند.
لاوروف در پایان نشست دیپلماتیک آنتالیا گفت: مهم نیست که چنین اعلامیه ای چقدر زیبا باشد، فلسطین نماینده دائمی خواهد بود با تمام حقوقی که سایر اعضای سازمان ملل متحد دارند و از این طریق توجه را به سمت تأثیر تبلیغاتی منحرف می کند و در میدان تلاش می کند همه چیز را همانطور که هست رها کند. اگر این اثربخشی است که آمریکایی‌ها دوست دارند در تلاش‌های دیپلماتیک در خاورمیانه ببینند، آنگاه چیزی را تغییر نخواهد داد.
شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2023
دو هدف فوری سازمان ملل در مناقشه فلسطین و اسرائیل مشخص شد
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که همه چیز "دوباره در حالت انفجاری باقی خواهد ماند، همانطور که در دهه های اخیر بوده است، زمانی که این انفجار به صورت دوره ای در عمل به اشکال بسیار شدید تحقق می یابد."
سرگئی لاوروف در زمینه روند عادی سازی روابط بین ترکیه و سوریه گفت که اکنون با توجه به وضعیت نوار غزه، اقدامات عملی برای عادی سازی روابط ترکیه و سوریه غیرممکن است.
وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مجمع دیپلماتیک آنتالیا گفت: ما علاقه خود را برای پیشبرد عادی سازی روابط بین سوریه و ترکیه تایید می کنیم... ما روی این موضوع کار کرده‌ایم و در واقع به کار خود ادامه می‌دهیم، اما اکنون گام‌های عملی غیرممکن است، زیرا آنچه در نوار غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اتفاق می‌افتد مستقیماً بر همه شرکت‌کنندگان در این روند تأثیر می‌گذارد.
علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
ایران تمام تلاش خود را برای احیای روابط ترکیه و سوریه به کار خواهد گرفت
لاوروف افزود: منظورم بمباران برخی از مواضع متعلق به نیروهای طرفدار ایران توسط آمریکایی ها و بمباران عراق، سوریه و یمن است. چنین اقداماتی نمی‌تواند توجه را از روند برقراری ایجاد روابط بین سوریه و ترکیه با مشارکت طرف روسی منحرف کند.
در سال 2011 جنگ داخلی در سوریه آغاز شد. ترکیه که پیش از این درگیری روابط نزدیکی با دمشق داشت، در کنار مخالفان اسد قرار گرفت. از آن زمان تاکنون روابط ترکیه با سوریه همچنان دشوار بوده است. با این حال، اخیراً هر دو طرف و همچنین رسانه‌هایی که روابط دو کشور را پوشش می‌دهند، صحبت از احتمال عادی‌سازی تدریجی را آغاز کرده‌اند. در دسامبر گذشته، روسیه میزبان اولین مذاکرات وزرای دفاع ترکیه و سوریه در 11 سال گذشته بود. اسد گفت: خروج نیروهای ترکیه از سوریه شرط لازم برای عادی سازی روابط میان دمشق و آنکارا است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала