عراق و آمریکا به مذاکرات درباره خروج نیروهای ائتلاف بین المللی ادامه می دهند

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Master Sgt. Andy Dunawayعراق و آمریکا به مذاکرات درباره خروج نیروهای ائتلاف بین المللی ادامه می دهند
عراق و آمریکا به مذاکرات درباره  خروج نیروهای ائتلاف بین المللی  ادامه می دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2024
اشتراک
فواد حسین وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد مذاکرات عراق و آمریکا در مورد خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق ادامه دارد اما در حال حاضر هیچ تصمیم یا برنامه ای برای خروج این نیروها وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه عراق در حاشیه همایش دیپلماتیک آنتالیا (ADF) گفت: مذاکرات با طرف آمریکایی در خصوص حضور یا عدم حضور نیروهای آمریکایی یا نیروهای ائتلاف در عراق ادامه دارد.
حسین در پاسخ به این سوال که آیا جدول زمانی برای خروج نیروهای ائتلاف بین المللی وجود دارد یا خیر، تکرار کرد که "مذاکرات همچنان ادامه دارد".
یادآور می شود محمد السودانی نخست وزیر عراق در 10 ژانویه گفت که عراق به دنبال خروج ائتلاف نظامی بین المللی از قلمرو خود است که برای مبارزه با سازمان تروریستی "داعش" (گروهک ممنوعه در روسیه) ایجاد شده بود، زیرا می تواند از خود در برابر تروریسم محافظت کند. پس از آن - در اوایل فوریه - کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از دولت این کشور خواست تا به سرعت توافقنامه ای را درباره خروج نیروهای مسلح کشورهای عضو ائتلاف بین المللی از عراق منعقد کند.
جنود الجيش العراقي يسيرون تحت قوس النصر خلال عرض بمناسبة يوم الجيش في بغداد، العراق، في 6 يناير 2024 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
تأکید رئیس‌جمهور عراق بر لزوم پایان حضور نیروهای آمریکایی
درخواست نیروهای سیاسی عراق برای خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق اخیراً در شرایط گلوله باران مداوم پایگاه های نظامی آمریکا در عراق توسط شبه نظامیان شیعه در بحبوحه تشدید تنش در منطقه به دلیل اقدامات اسرائیل در فلسطین و حملات آمریکا به اهدافی در عراق در پاسخ به این امر ، به طور فزاینده ای شنیده شده است.
یکی از آخرین نمونه ها کشته شدن یکی از فرماندهان جنبش شیعی حزب الله نُجَباء به نام مشتاق الجواری در روز 4 ژانویه در مرکز بغداد در نتیجه حمله آمریکا است. علاوه بر این در فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کردند ارتش آمریکا در 7 فوریه به هدفی در عراق حمله کرد و فرمانده گروه کتائب حزب‌الله را که آمریکا او را مسئول طراحی و مشارکت در حملات به پایگاه‌های خود در منطقه می‌داند، کشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала