آمریکا مانع از محکومیت اسرائیل برای کشتار مردم غزه در شورای امنیت سازمان ملل شد

© Sputnik / MFA Russia /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا مانع از محکومیت اسرائیل برای کشتار مردم غزه در شورای امنیت سازمان ملل شد
آمریکا مانع از محکومیت اسرائیل برای کشتار مردم غزه در شورای امنیت سازمان ملل شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2024
اشتراک
یک منبع سازمان ملل گفت که ایالات متحده از تصویب بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد گزارش ها مبنی بر کشته شدن بیش از 100 فلسطینی در شمال نوار غزه بر اثر گلوله باران از سوی اسرائیل جلوگیری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روز پنجشنبه نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد طبق پیشنهاد الجزایر در ارتباط با این حادثه برگزار شد. در این نشست قرار بود پیش نویس بیانیه مطبوعاتی مورد بررسی قرار گیرد که در آن آمده بود: "اعضای شورا نسبت به گزارش‌ها درباره کشته شدن بیش از 100 نفر و زخمی شدن حدود 750 نفر به دلیل تیراندازی نیروهای اسرائیلی به سوی تعداد زیادی مردم در انتظار دریافت کمک‌های غذایی در جنوب غربی شهر غزه ابراز نگرانی عمیق می‌کنند.". این بیانیه تصویب نشد.
منبع فوق الذکر گفت، "شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل موضع ایالات متحده نتوانست بیانیه مطبوعاتی تصویب کند"، که "نه تنها از محکوم کردن اسرائیل، بلکه حتی از ثبت به قتل رسیدن فلسطینی ها خودداری کرد که صرفاً کشته نشدن بلکه بطور عمدی به قتل رسیدند."
رابرت وود، معاون نماینده ایالات متحده در سازمان ملل به خبرنگاران گفت، "مشکل این است که ما همه حقایق را در دست نداریم."
این دیپلمات آمریکایی گفت: "ما می خواهیم حقایق را به دست آوریم تا جملات به ما اجازه دهند در مورد این موضوع صحبت کنیم، اما به ترتیبی که این کار با دقت لازم انجام شود. احتمالاً ما نخواهیم توانست این کار را انجام دهیم. یا شاید بتوانیم جملات لازم را پیدا کنیم."
محمود عباس، رهبر فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
رهبر فلسطین طرح های اسرائیل پس از جنگ غزه را محکوم کرد
رسانه های فلسطینی پیشتر گزارش داده بودند که اسرائیل 29 فوریه به خیابان الرشید در غرب شهر غزه حمله کرد، جایی که صدها فلسطینی گرسنه برای دریافت کمک های بشردوستانه تجمع کرده بودند. وزارت بهداشت این منطقه گفته است که دست کم 112 نفر در گلوله باران اسرائیل کشته و 760 نفر زخمی شدند.
ارتش اسرائیل اعلام کرد که مردم غزه برای سرقت کامیون‌های کمک‌رسانی هجوم بردند که باعث ازدحام جمعیت شد که در آن ده‌ها نفر زخمی شدند. ارتش اسرائیل بعداً اعلام کرد که ده‌ها تن از اهالی غزه‌ در جریان از دحام و زیر چرخ کامیون‌ها کشته شدند. شبکه تلویزیونی اسرائیلی آی 24 نیوز به نقل از ارتش اسرائیل مدعی شد که بر اثر این حادثه تعدادی از فلسطینی ها به سمت مواضع نظامیان اسرائیلی حرکت کرده و سربازن اسرائیلی به سوی آنها تیراندازی کردند.
ریاض منصور، ناظر دائمی فلسطین در سازمان ملل روز پنجشنبه گفت که ده ها فلسطینی که در جریان توزیع کمک ها در روز پنجشنبه کشته شدند، در یک "قتل از پیش برنامه ریزی شده" از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала