کارشناس اسپانیایی: سخنرانی پوتین هوشیار، مختصر و مستقیم بود

© Sputnik / Alexander Kazakov/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Перед началом послания президента РФ Владимира Путина к Федеральному Собранию
Перед началом послания президента РФ Владимира Путина к Федеральному Собранию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه طی یک سخنرانی پیام سالانه خود به مجلس فدرال را ایراد نمود.
دانیل تروخیلو سان، مورخ اسپانیایی و تحلیلگر بین‌المللی، در تفسیر پیام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اسپوتنیک گفت: با توجه به این بخش از سخنرانی پوتین، که در آن وی بر نیاز مبرم به ترویج و توسعه فرهنگ و زبان روسی در نقاط مختلف جهان به ویژه در آمریکای لاتین تاکید کرد، معتقدم که این امر با سیاست خارجی روسیه بر اساس این مفهوم جهان چند قطبی مطابقت دارد.
وی افزود: اگرچه توسعه قدرت نرم یک موضوع اساسی است، اما باید پذیرفت که ایالات متحده همچنان هژمونی یا حداقل برتری خود را در این جنبه حفظ می کند. فرهنگ، موسیقی، سبک زندگی، لباس در عصر جهانی شدن به وضوح ظهور کرده است و در این راستا، روسیه باید به دهه های از دست رفته، به ویژه در آمریکای لاتین و سایر نقاط جهان برسد. با این حال، به نظر من کاملا ضروری است که روسیه با وجود مشکلاتی که با آن مواجه خواهد شد، وارد این مبارزه شود.
تروخیو در مورد خود سخنرانی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که "ما شاهد سخنرانی هوشیار، مختصر و مستقیم رئیس جمهور پوتین بودیم که به وضوح طبق معمول ساختار یافته بود." او سخنان رئیس دولت روسیه را با "نگرش ها و اندیشه های سیاستمداران غربی که به نظر می رسد معیارهای آن هر روز تغییر می کند" مقایسه کرد.
وی در ادامه گفت: یک مثال ماکرون است. یک روز او شورش علیه ناتو را رهبری می کند، روز دیگر پیشنهاد اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین و شروع عملیات نظامی را می دهد. همچنین نمونه هایی از اوربان و اردوغان را با موضوع سوئد و فنلاند و پیوستن آنها به ناتو یا ناتو داریم. نگرش آلمان به خرابکاری وحشتناک و بسیار جدی منافع ملی خود، که پس از خرابکاری در نورد استریم در معرض آن قرار گرفت، نیز از این نمونه است.
 Президент РФ Владимир Путин обращается с посланием к Федеральному Собранию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
نکات کلیدی سخنرانی ولادیمیر پوتین در مجلس فدرال روسیه
دیمیتری سوسلف، معاون مرکز مطالعات اروپایی و بین‌المللی در مدرسه عالی اقتصاد روسیه و معاون مدیر تحقیقات شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه در مورد سخنرانی پوتین گفت: فکر می‌کنم این سخنرانی بسیار مهمی بود، این فقط یک سخنرانی سالانه نبود، بلکه یک سخنرانی پیش از انتخابات نیز بود. ولادیمیر پوتین چشم انداز توسعه روسیه را نه تنها تا سال 2030، بلکه پس از آن ارائه کرد. و این سخنرانی شامل ایده‌ها و پیشنهادات بسیاری در مورد توسعه داخلی روسیه، توسعه اقتصادی، اجتماعی و همچنین پیام‌های بسیار مهمی به شرکای خارجی و همتایان خارجی از جمله مشاوران ما، بالاتر از همه، ایالات متحده و کشورهای ناتو بود.
سوسلوف افزود: یکی از مهم ترین ایده هایی که در سخنرانی گنجانده شد، ایده تجدید حیات نخبگان روسیه بود و پوتین مدعی شد که نخبگان جدید روسیه، نخبگان آینده روسیه، عمدتاً باید از جانبازان عملیات ویژه نظامی تشکیل شوند، زیرا این افراد میهن پرست هستند. این افراد برای روسیه می جنگند و آنها بهترین کسانی خواهند بود که در آینده به توسعه روسیه کمک می کنند. و همچنین البته به نکته ای اشاره کرد که آینده روسیه و همه ابتکارات و برنامه هایی که ارائه کرد در نهایت به موفقیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین بستگی دارد. فکر می‌کنم این مهم‌ترین نقطه کانونی سخنرانی پوتین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала