پرتاب ماهواره بر روسی "سایوزـ 2.1b" به فضا به همراه ماهواره ایرانی پارس 1 + فیلم

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر پرتاب موشک "سایوزـ 2.1b" به فضا
پرتاب موشک  سایوزـ 2.1b به فضا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
اشتراک
موشک ماهواره بر سایوزـ 2.1b با مرحله فوقانی فرگات، دستگاه هوا شناسی Meteor-M شماره 2-4، 17 ماهواره کوچک روسی و یک ماهواره ایرانی در اولین پرتاب از پایگاه فضایی وستوچنی در سال 2024 به پرواز درآمدند.
به گزارش اسپوتنیک، این موشک طبق زمان برنامه ریزی شده در هشت ساعت و 43 دقیقه و 26 ثانیه به وقت مسکو پرتاب شد و طی نه دقیقه و 23 ثانیه، مرحله فوقانی را با ماهواره ها به مدار پایین زمین پرتاب کرد.
بعداً خبرنگار گزارش داد که مرحله بالایی با ماهواره Meteor-M شماره 2-4 وارد مدار پایین زمین شد.
مفسر پرتاب در پست رصد گفت: "موتور مرحله سوم خاموش شده است. بلوک فوقانی جدا می شود. بلوک فوقانی <...> به مدار مرجع پرتاب شد."
پس از این فرگات دو بار سیستم پیشرانه خود را روشن می کند و Meteor-M را به مدار هدف در ارتفاع 820 کیلومتری می رساند. انتظار می رود که ماهواره 59 دقیقه و 46 ثانیه پس از پرتاب جدا شود.
پس از جدا شدن ماهواره هواشناسی، مرحله فوقانی 16 ماهواره از گروه روسی سیستم شناسایی خودکار SITRO-AIS برای ردیابی شناورهای دریایی و یک ماهواره سنجش از دور زمینی Zorkiy-2M را وارد مدار می کند (همه 17 دستگاه توسط شرکت خصوصی روسی اسپوتنیک ساخته شده اند).
همچنین در آستانه پرتاب، عیسی زارع پور، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران اعلام موشک روسی ماهواره پارس-1 را برای دانشمندان جمهوری اسلامی ایران به مدار زمین خواهد فرستاد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала