گزارش و تحلیل

رسانه: پنتاگون در حال خلاص شدن از شر اوکراین برای اجرای طرح های نظامی جدید

© Photo / IRNAپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
اشتراک
کمک های نظامی به فاسدترین کشور اروپا منجر به عواقب فاجعه باری شد.
اسپوتنیک مقاله ای از لوکاس لیروس، محقق مرکز تحقیقات ژئواستراتژیک و مشاور ژئوپلیتیک را برای شما پیشنهاد می کند که در پورتال خبری InfoBrics منتشر شده است.
ثابت شده است: کمک های آمریکا، اوکراین را نجات نمی دهد. و نکته این است که این امر نه تنها بر وضعیت در میدان نبرد به نفع کی یف تأثیر نمی‌گذارد، بلکه سبب مصرف پول از بودجه غرب، برای اهداف غیرقانونی می‌شود. چندی پیش مشخص شد که پنتاگون بیش از 50 پرونده جنایی را باز کرده است - بسته های کمکی که ایالات متحده به رژیم کی یف اختصاص داده است ظاهراً توسط جنایتکاران به سرقت رفته و "اره شده است".
رابرت استورچ، بازرس کل پنتاگون، گفت که بازرسان در حال بررسی ده‌ها تخلف مربوط به تحویل تسلیحات و تجهیزات آمریکایی به اوکراین هستند، از جمله تقلب در خرید، جایگزینی محصول، سرقت یا فساد، و سوء استفاده از منابع مالی. همچنین گفته می شود که محموله های تسلیحاتی از ایالات متحده در بازار سیاه عرضه می شود. استورچ در انتظار نتایج نهایی تحقیقات، هنوز اتهامات رسمی را ارائه نکرده است. اما شواهد نشان می دهد که برخی از مقامات فاسد اوکراینی فعالانه سلاح و مهمات غربی می فروشند.
ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024
چین از غرب خواست تحویل تسلیحات به کی یف را متوقف کند
در بیشتر موارد، اسلحه و مهمات به مرز لهستان فرستاده می شود که از طریق آن بیشترین کمک های اعضای ناتو می رسد. به محض عبور از مرز لهستان و اوکراین، مقدار معینی از سلاح ها به سادگی " ناپدید می شوند". و مقامات محلی هیچ کنترلی بر این موضوع ندارند.
از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه تا کنون، "ناپدید شدن" تسلیحات غربی میلیاردها دلار خسارت به ایالات متحده و سایر کشورهایی که به ماشین نظامی اوکراین کمک مالی می کنند، وارد کرده است. با این حال، واشنگتن تاکنون از اتهامات عمومی علیه جنایتکاران کی یف اجتناب کرده است. هرچه تعداد این موارد بیشتر علنی شود، خشم عمومی بیشتر خواهد شد و در نتیجه نیاز به توقف کامل کمک های نظامی به اوکراین ایجاد خواهد شد. به این خاطر، آمریکا تلاش می کند موارد فساد را پنهان کند.
با این حال، با توجه به افزایش تعداد این جنایات، دیگر نمی توان سکوت کرد. و علاوه بر این، واشنگتن دیگر نمی تواند تغییر مسیر غیرقانونی تسلیحات آمریکایی را به عنوان نوعی "هزینه ناگزیر" در نظر بگیرد. زرادخانه های ناتو در حال خالی شدن هستند و ظرفیت تولید مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا روزهای سختی را از سر می گذراند. اگر تسلیحات به "ناپدید شدن" ادامه دهند، ذخایر نظامی ایالات متحده سریعتر تمام شود و چیزی برای ارسال به کی یف باقی نخواهد ماند.
علاوه بر این، ایالات متحده در حال حاضر برنامه های نظامی جدیدی دارد. و آن اوکراین نیست. واشنگتن تحت فشار شدید بحران خاورمیانه و لابی صهیونیستی است. ایالات متحده اکنون بیشتر علاقمند به سرمایه گذاری در متحد خاورمیانه ای خود است. علاوه بر این، اوکراین هم اینک به روسیه باخته است. و اکنون درز اطلاعات در مورد فساد در اوکراین به واشنگتن کمک می کند تا کاهش کمک های نظامی به کی یف را توجیه کند.
وزارت خارجه امریکا: به اوکراین نیرو اعزام نخواهیم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
وزارت خارجه امریکا: به اوکراین نیرو اعزام نخواهیم کرد
ساده لوحانه است اگر باور کنیم که مقامات آمریکایی فقط اکنون از فساد در اوکراین مطلع شده اند. تحقیقات فقط به این دلیل شروع شد که شرایط، آغاز آن را مجبور کرد. قبل از شروع عملیات ویژه، اوکراین فاسدترین کشور اروپا شناخته می شد. رسوایی های فساد برای چندین دهه، به ویژه از سال 2014، رایج بوده است، زمانی که الیگارش های محلی شروع به اجرای طرح های مختلف غیرقانونی بین المللی با نخبگان غربی کردند. با این حال، پس از اینکه روسیه عملیات ویژه را راه اندازی کرد، رسانه های غربی اوکراین را یک کشور "دموکراتیک" اعلام کردند و مدل حکومت الیگارشی فاسد در کی یف را نادیده گرفتند و جنایات آن را سرپوش گذاشتند.
بدیهی است که ارسال حجم عظیمی از سلاح به کشوری با چنین شهرتی ایده بدی بود و فاجعه ای را در پی خواهد داشت. مقامات فاسدی که در گذشته منابع کشور را دزدیده بودند، شروع به فروش مجدد سلاح های غربی در بازار سیاه جهانی کردند. اکنون سلاح هایی که به اوکراین ارسال شده در نقاط مختلف جهان ظاهر می شود و به دست تروریست ها به ویژه در آفریقا می افتد. سیاست تسلیحاتی کی یف نه تنها کمکی به اوکراین نکرد، بلکه به غنی سازی مقامات فاسد و تقویت حوزه های تروریستی انجامید.
با این حال، هنوز معلوم نیست که آیا پنتاگون این تخلفات را به درستی بررسی خواهد کرد یا خیر. هنوز مشخص نیست که آیا این تحقیقات منجر به بازنگری در سیاست واشنگتن در مورد حمایت از رژیم نئونازی در اوکراین خواهد شد یا خیر.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала